Zaklínač 3 Divoký hon – recenze hry

Sága Andrzeje Sapkowského o zaklínači Geraltovi z Rivie si časem získala ohromné množství fanoušků. Není divu, přišel s ní v době, kdy si lidé našli cestu k fantasy, a tento žánr patří mezi nejoblíbenější.

Proto také nemohlo trvat dlouho, než se tvůrci počítačových her rozhodli zpracovat tento příběh na počítačové obrazovky, a předat ho hráčům.

Po prvotním úspěchu hry Zaklínač tedy vyšlo roku 2011 druhé pokračování  ̶  Zaklínač 2: Vrahové králů, a v roce 2015 nakonec i třetí díl  ̶  Zaklínač 3: Divoký hon.

The Witcher 3  – Wild Hunt (Zaklínač divoký hon)

Rozhodně se dá již na úvod říct, že hra nijak nezklamala, naopak. Přestože její vypuštění k hráčům se trochu odkládalo, výsledek za to stojí. Pokud znáte příběh Geralta, pak jistě tušíte, o čem hra je, pojďme si ale celé vyprávění připomenout. Hra se snaží držet Sapkowského předlohy. Nalezneme v ní tedy řadu známých postav, kromě samotného Geralta, a hra se drží i určité dějové linie, kterou je zaklínačova snaha najít svou svěřenkyni Ciri.

TIP: Vampyr- recenze hry

Kromě toho je však příběh hry rozdělen do řady menších příběhů, a zápletek, navíc sever, po kterém Geralt cestuje, se právě potýká s hrozivou válkou, a také s přízrakem Divokého honu. Kromě hlavních úkolů, které směřují děj dál, naleznete ve hře také řadu vedlejších, které vám ukáží svůj vlastní příběh. Jak jistě chápete, jedná se o hru, ve které se zasadíte do role postavy, a kromě plnění úkolů sbíráte i předměty, doplňujete inventář, zkušenosti, a procházíte otevřený herní svět.

Zaklínač 3 recenze

Pokud jde o samotné postavy, prostředí, či život ve hře, tvůrci se snažili držet přísně knižní předlohy. V rozhovorech tak uslyšíte vulgarismy, silná slova i všelijak oplzlé výrazy, které prostě do světa zaklínače patří. Postavy mají navíc charakter, kterým se velmi blíží původní předloze, a na autentičnosti dodává i veškerá herní grafika, která je jednak hodně propracovaná, a jednak odpovídá představě zaklínačova světa, jak se ostatně fanoušci hry přesvědčili již v předchozích dílech.

TIP: Read Dead Redemption 2 – recenze hry

Navíc, kdo se projde po herním světě, bude ohromen tím, co vývojáři dokázali, přestože některé věci se zdají nedotažené, bylo by přímo nevhodné rýpat do tak ohromujícího kusu práce. Kromě grafiky však stojí za povšimnutí také zvukový doprovod hry, který výborně dokresluje prostředí temného fantasy světa, který mimo jiné obnáší i těžké, a často i nemorální volby, na druhou stranu při velmi realistickém ztvárnění jednotlivých charakterů.

the witcher 3 wild hunt 2

Pravdou je, že i zde by se daly najít určité nedostatky, kromě zmíněné nedotaženosti v některých  místech mapy je to také ne úplně přehledný inventář, občasné potíže v soubojích, či některé limity v pohybu postavy, na druhou stranu jasný, zajímavý a silný příběh v jedné lince s řadou odboček, navíc z pohledu perfektně zpracované postavy, s pěknou grafikou a širokým (opravdu velmi širokým) herním světem jistě tyto drobnosti hravě překryje. Navíc zaklínač získává hodně také tím, že se, na rozdíl od řady jiných her, poměrně drží knižní předlohy, čímž si u fanoušků Sapkowského ságy (mezi které patřím i já) získává řadu kladných bodů.

Kde koupit hru Zaklínač 3: Divoký hon nejlevněji?

Navštivte srovnávač cen Heureka.cz a vyberte si podle platformy, kde hrajete.

Zaklínač 3 pro PC