Deus Ex: Mankind Divided – recenze hry

Je tomu již 6 let, kdy jsme se naposledy ocitli v těle Adama Jansena a potulovali se po Cyberpunkovém Detroitu, ale už tehdy se tak nějak vědělo, že tenhle charismatický vousáč neřekl své poslední slovo!

Video

Deus Ex Mankind Divided – recenze

Jak už asi mnozí z vás ví nebo tuší, tak vývojáři zasadili hru do námi tolik milované Prahy. I to byl jeden z důvodu, proč jsem se na hru nesmírně těšil. Příběh začíná zcela nevinně, kdy se objevíte ve vrtulníku, který vás dopraví na vaši první misi. Ačkoliv se jedná o prolog, tak už tam se budou hráči původního dílu cítit, jakoby si nasadili ty rok obnošené, ale stále krásně padnoucí boty. Jakmile dokončíte prolog, tak se seběhne sled událostí, které mají za následek právě vaší cestu do Prahy.

Pokud už teď máte na čele vrásky, že jste nehráli původní díl a proto nebudete vědět, co se ve hře vlastně řeší a děje, tak vás uklidním. Hoďte obavy za hlavu, protože po spuštění hry vás uvítá možnost zhlédnout 12 minutovou rekapitulaci všech podstatných událostí z Deus Ex Human Revolution.

Praha a čeština

Tolikrát tu zmiňuji Prahu. A jak vlastně Praha dopadla? Zpočátku hry máte opravdu radost, že vidíte české nápisy a všelijaké odkazy na naši rodnou řeč, na scénu se dostane i občasný český dabing. Cože?! Dabing? Jestli přesně to si říkáte, tak právě tento prvek hry má svoje ale.

Deus Ex: Mankind Divided

Nečekejte kompletní českou lokalizaci, ale pouze jakýsi soubor hlášek, kdy na vás občas policista vykřikne něco česky, jindy zase promluví zcela kamenně anglicky. Vím, má to dotvářet atmosféru prostředí, ale osobně bych se přikláněl k jednotnému pojetí dabingu. I když dabing není ten největší problém. Tím jsou právě zmiňované české texty, které někdy působí opravdu dobře, ale ve hře je velké množství překladatelských chyb, kdy máte pocit, že vývojáři použili Google překladač.

Hratelnost

Samozřejmě lokalizace není to hlavní na celé hře. Důležité je to, jak se to celé hraje. Jak už jsem zmiňoval na začátku, nový Deus Ex nabízí neskutečnou variabilitu, a tak se není čemu divit, že na scénu se dostane tolik známý Rambo styl, tak i stealth postup. Hojně jsem využíval obě varianty. V hratelnosti tolik změn oproti původnímu dílu není, ale i zde je několik novinek. Z těch nejzásadnějších to jsou nové aglomerace, které si budete moci nastavit přesně podle toho, jaký herní styl zvolíte.

Verdikt

Závěrem se snad jen sluší říci, že hru sráží především místy opravdu špatná lokalizace a grafika už taktéž nepůsobí jako z roku 2016. Nicméně pokud tyto dva faktory hře odpustíte, dostanete grandiosní balíček zábavy na dlouhé zimní večery.

Kde koupit hru

Nejlevněji j i seženete na webu Heureka, kde si můžete porovnat ceny. Nejlevnější je klasicky na PC, ale zahrajete si ji i na PS4 a Xbox One.