Brawl Stars – recenze hry

K mobilní hře Brawl Stars (dostupná je pro Android a iOS), kterou mají na svědomí vývojáři z finského studia SuperCell, což jsou mimo jiné autoři herních fenoménů Clash of Clans a Clash Royale, jsem se dostal na základě tipu od mých přátel, kteří ji „drtili“ dnem a nocí.

Vzhledem k těmto aspektům – kvalitnímu a zkušenému vývojářskému týmu, a doporučení od známých, jsem tedy po právu očekával, že mi Brawl Stars naservíruje na můj mobil pořádnou porci zábavy a akce. A skutečně se tomu tak stalo!

Brawl Stars – Akcí nabitá animovaná střílečka, jež mě pohltila svou zábavností

I když zprvu tomu, že mě tato hra natolik zaujme nic nenasvědčovalo, neboť ta mi totiž na začátku nabídla pouze dle mého názoru nudný a nezáživný mód (Gem Grab), u nějž jsem musel nuceně strávit několik desítek minut, abych si vůbec měl možnost odemknout další. Celkově mi tak nějak připadá, že Brawl Stars vůbec nemyslí na začátečníky a nedostatečně jim vysvětluje některé prvky hry, což by některé nové hráče mohlo odradit, a to je vzhledem k její kvalitě a zábavnosti škoda. Nicméně po chvilce intenzivnějšího hraní jsem záhy pochopil, proč je tato hra tolik návyková a již více jsem se nepodivoval nad tím, jak je možné, že si získala srdce statisíců hráčů po celém světě a dlouhodobě se řadí mezi nejstahovanější hry na App Store a Google Play.

Tato hra nedává nudě vůbec žádnou šanci

V čem tedy shledávám základní klíč jejího úspěchu? Jednoznačně v koncentraci veškeré akce do malého prostoru arény, kde se téměř nejde vyhnout situacím, při nichž by se nedělo nic nervy drásajícího, a v časově nenáročných soubojích, jež trvají nanejvýše pár minut a opět tak nedávají prostor nudě. Vše pak skvěle doplňuje povedený mix prvků žánrů MOBAbattle royale (např. zmenšující se zóna).

Brawl Stars - recenze hry

Brawl Stars má schopnost hráče neustále překvapovat něčím novým

Co rovněž musí na první pohled zaujmout snad každého, kdo si nainstaloval a alespoň chvíli vyzkoušel tuto bezplatnou hru, je perfektní zpracování všech postav a prostředí. A to tvrdím jakožto velký odpůrce animovaných a kreslených her, nicméně vizuální stránka tohoto herního titulu je natolik povedená, že si jednoznačně zaslouží mé uznání. Postavy ani mapy totiž nepůsobí nikterak kýčovitě, jako tomu bývá často k vidění u podobně laděných mobilních her.

Brawl Stars - recenze hry 2

Vzhledem ke své jednoduchosti a do značné míry i monotónnosti by se snadno mohlo stát, že Brawl Stars po chvilce omrzí a hráči nebudou mít motivaci ji dále hrát. Toho jsou si však vývojáři očividně moc dobře vědomi a v tomto směru odvádí skvělou práci, do hry totiž neustále přidávají nový obsah a pravidelně ji aktualizují. Zejména pak nově přidané mapy a módy hru pokaždé příjemně osvěží.

Pomyslnou třešničkou na dortu jsou pak denní výzvy, jež přináší každý den nové možnosti vyžití.

Na závěr si však ještě neodpustím trochu kritiky na adresu free-to-play modelu, konkrétně tedy na dle mého přílišné rozdíly ve schopnostech jednotlivých postav. Zbytečně se tak díky tomu ze hry vytrácí okamžiky, kdy osud souboje plně závisí na schopnostech hráče, spíše totiž záleží na tom, kolik jste ve hře strávili času, popřípadě, kolik jste utratili za postavy a jejich vylepšení. Nicméně takový je holt trend dnešních mobilních multiplayerových her a asi je potřeba se s ním smířit.

Závěrečné hodnocení

Kouzlo této hry spočívá v tom, že ji lze buď milovat nebo nenávidět, nic mezi tím. Je tedy na každém z vás, do jakého tábora se přidáte. Já osobně se řadím do první skupiny lidí, kteří Brawl Stars zbožňují a nedají na ni dopustit.

Nicméně jsem si plně vědom, že i ona má své mouchy a existuje zde prostor pro zlepšení.

Každopádně tuto hru mohu jednoznačně doporučit, minimálně k jednorázovému vyzkoušení, abyste si na ní mohli vytvořit vlastní pohled a užít si napínavých přestřelek proti soupeřům z celého světa.

85%