Ori and the Will of the Wisps – recenze hry

Ori and the Will of the Wisps je dlouho očekávaným pokračováním hry Ori and the Blind Forest, která obdržela roku 2016 cenu BAFTA v kategorii Artistic achievement. Příběh této hry byl inspirován filmovými klasikami, jako je Lví král či Železný obr.

Protagonistou je osiřelý duch lesa jménem Ori, který v prvním díle usiluje o navrácení rovnováhy do svého domova. Ori and the Blind Forest brnkalo na všechny správné noty. Hra byla oceněna za svoje bravurní hudební skóre a působivé audio efekty. Druhý díl byl dychtivě očekáván celou herní komunitou. Vyšel o necelých pět let později. Jak obstál v porovnání se svým renomovaným předchůdcem?

Děj Ori and the Will of the Wisps přímo navazuje na konec předchozího dílu. Rovnováha v lese byla nastolena a společně s čerstvě vylíhlou sovičkou Ku, se vydáváte na své další dobrodružství. Stejně jako v předchozím díle je gamplay koncipován na bázi žánru Metroidvania, který nese název po herních klasikách Metroid a Castlevania. Hry typu Metroidvania jsou většinou standardními „plošinovkami“ a vyznačují se specifickým designem, ve kterém jsou jednotlivé části mapy pro hráče zpočátku nepřístupné. V průběhu hry ale získává určité schopnosti či předměty, které mu skryté oblasti zpřístupňují. Tento druh level designu přináší silnou kohezivnost a imerzi herního zážitku.

Ori and the Will of the Wisps po audiovizuální stránce nezklamal a v mnohých ohledech dokonce předčil svůj originál. Hudba vytváří úžasně uklidňující, až meditační atmosféru a od dob Hotline: Miami nebyla hra, která by vás více zhypnotizovala a vtáhla svým úžasným audiem.

Po grafické stránce je také velmi solidním titulem. Grafika je obstojná a design jednotlivých bytostí a prostředí je přímo magnifikantní. Hra ve všech ohledech, ať už je to zmíněný příběh, zvuk, či vizuální stránka jde daleko dál než její předchůdce. Příběh je originálnější a méně tuctový. Hudba je ještě více atmosférická. Vzhled hry je ještě barevnější a osobitější. Je to dílo dělané s láskou, něhou a citem pro detail. A je to poznat v každé jeho kontuře a v každé minutě tohoto vytříbeného herního zážitku. Na to, že je hra nová je téměř bez bugů, což je v dnešní době patchů a repatchů něco zcela nevídaného.

Ori and the Will of the Wisps

Při hraní této hry se nabízí otázka: „Proč jsou tak často právě plošinové tituly těmi nejlepšími a nejsilnějšími herními zážitky?“ Limbo, Cuphead a teď Will of the Wisps. Dodnes si pamatuji, jak jsem jako malý hrával u své tety během horkých letních večerů Super Mario Bros.

Čím je zapříčiněné to, že „plošinovky“ mají tendenci se nám navždy obtisknout do srdce i do paměti?

Odpověď je jednoduchá. Došla mi, když jsem se slzou v oku sledoval závěrečné titulky Will of the Wisps. Tím, že se vývojáři plošinových her limitují na ten nejjednodušší herní formát starý něco přes 40 let, se omezí i rozsah jejich pole působnosti. A díky menšímu rozsahu se mohou skutečně soustředit na ty základní elementy a dotáhnout je do dokonalosti. A to je přesně tím co tvůrci Ori and the Will of the Wisps udělali. A já jim za to z celého srdce děkuji.

Systémové požadavky:

Minimální                                                                       

  • Procesor: AMD Athlon X4, Intel Core i5 4460
  • OS: Windows 10
  • Grafická karta: NVIDIA GTX 950, AMD R7 370
  • RAM: 8 GB
  • DirectX: Verze 11
  • Volné místo: 20 GB

Doporučené

  • Procesor: AMD Ryzen 3, Intel i5 Skylake
  • OS: Windows 10
  • Grafická karta: NVIDIA GTX 970, AMD RX 570
  • RAM: 8 GB
  • DirextX: Verze 11
  • Volné místo: 20 GB

Hra vyšla na PC a Xbox One.

Galerie

Ori and the Will of the Wisps 2

ori_and_the_will_of_the_wisps 3

ori_and_the_will_of_the_wisps 5

ori_and_the_will_of_the_wisps 7

  •  
  •  

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*