Unreal Tournament 4 recenze

Unreal Tournament dlouhá léta patřil mezi špičku onlinového světa. V roce 1999 vyšel jeho první díl a hned si získal srdce spousty hráčů.

Jak šel čas s Unreal Tournament

O tři roky později vyšel druhý díl Unreal Tournament 2003 a o dva roky později jeho nástupce s číslovkou 2004. Ten nabídl krom klasických módů jako například Deathmatch nebo Capture the Flag i rozlehlé mapy módů Onslaught. Za další tři roky, tedy v roce 2007, vyšel na zbrusu novém enginu Unreal Tournament III a přesto, že nešlo o tak úspěšný díl, jako byly ty předchozí, své fanoušky si našel.

Vývojáři z Epic Games, kteří za sérií stojí, se dalších pár let věnovali jiným hrám. Především sérii Gears of War, která si na konzolích vybudovala velkou řadu fanoušků. Ke značce, která je vlastně vlajkovou lodí jejich úspěšného Unreal Enginu, se vrátili až v roce 2015, kdy do světa vypustili první obrázky a hratelné demo z jejich nového Unreal Tournament.

Unreal Tournament 4

Staří známý v novém kabátu

Z materiálů, které jsou zatím dostupné je jasné, že se tvůrci snaží zachovat jádro hry, které se stalo tak oblíbené u spousty hráčů, ale zároveň vylepšovat možnosti hry pro dosažení lepší hratelnosti.

Z arsenálu zde najdete všechny staré známé jako je Link Gun, Shock Rifle, Flak Canon nebo třeba raketomet. Primární i sekundární módy zbraní mají dost podobné funkce jako v předchozích dílech, v detailech se ale drobně liší. Například Link Gun se může přehřát a jeho vychladnutí trvá cca dvě vteřiny. To se nemusí zdát moc, ale v rychlosti UT zápasů to kolikrát může být otázka života a smrti.
Nebo takový rotační kulomet má jako sekundární mód sice drobně naváděné střely ovšem s mnohem pomalejší kadencí než je jeho primární mód. Jedna z mála nových zbraní je granátomet, který se ze začátku může zdát trošku neohrabaný, ale když se s ním hráč naučí pracovat, je to velice šikovný pomocník, především pro jeho vysoký damage.

Unreal Tournament 4 - 2

Nový mód i pohyby

Pro offline hraní jsou dostupné známé módy jako Deathmatch, Capture the Flag nebo Team Deathmatch. Pro online jsou zatím pouze Deathmatch a nový mód Blitz.

V novém módu, podobně jako v Capture the Flag jde o vlajku. Útočící tým má za úkol odnést svojí vlajku do základny bránícího týmu. Přičemž bránící tým se vlajky nemůže dotknout. Útočící tým zdržuje tím, že po každém zabití nepřítele, který vlajku nese, se vlajka po pár vteřinách vrací o kousek zpět. Zároveň mají všichni hráči bránícího týmu pouze pět životů a tak musí postupovat velice obezřetně a zvažovat, do jak riskantní akce se pustí. To dává prostor pro široké spektrum nápaditosti a strategie, v sérii Unreal Tournament zatím nevídané. Obrana při módu Blitz je přesně tím místem, kde se dá skvěle využít výše zmíněný granátomet.

Hra běží na Unreal Enginu 4 a vypadá skvěle. Krom perfektní grafiky se tvůrci rozhodli zapojit do hry i nový systém pohybů. Nově tak můžete využívat zdi k odrazům nebo se sklouznout po kolenou. Vše přispívá k dalšímu stupni dynamiky, který je pro sérii tak typický.

Co bude dál?

Bohužel pro značku Unreal Tournament, studio v roce 2017 vydalo hru Fortnite, která se stala až nečekaným hitem a většina pracovníků byla nucena přejít z UT na Fortnite. Z toho důvodu již přes rok nový díl Unreal Tournament nedostal žádný update. Je to velká škoda, nový mód se povedl a vyváženost zbraní je skvělá. Hratelnosti velice pomáhá i nutnost strategicky přemýšlet.

Zkrátka hra je velice zábavná a přináší do série nové věci, které by jí určitě pomohly oprášit zašlou slávu. Nám nezbývá než čekat a doufat, že se k sérii ještě někdy vrátí a my si budeme moct zahrát plnohodnotný nový díl série Unreal Tournament.

Download

Hra je ke stažení na webu EpicGames.com

  •  
  •  

Napište první komentář

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*