Art of rally – recenze hry

Koho by bavila low poly hra o rally. Tak nějak mohla znít myšlenka někoho, kdo poprvé zaznamenal informace o závodním počinu z garáže Funselektor Labs z roku 2020. Hru si můžeme zahrát jak na PC, tak na Xboxu.

Art of rally recenze

Hra Art of rally je vsazena do skutečného zlatého období rallye, kdy byl mnohdy trať lemována shlukem lidských těl uskakujícími jen těsně před projíždějícími závodními speciály. Tehdy, tedy v šedesátých, sedmdesátých a osmdesátých letech nesmělo v názvu sportu chybět písmenko e na konci. Dnes již tento možná starobylý název vídáme na soutěžích jen zřídka, jakoby se z tohoto krásného sportu vytratilo cosi romantického, což však najdeme v naší hře.

Art of rally 4

V art of rally soupeříme s časem v pohledu shora. Autíčko máme před sebou jako na dlani, a ačkoli máme dostatečný přehled o tom, kudy naše závodní trasa povede, detail navigátora zde prostě chybí. Jedná se přeci o rally. Při jízdě tak neposloucháme ono známé horizont, levá 5 utáhne, ale soundtrack, který se však velmi povedl a spolu s pestrou grafikou dotváří dojem příjemné hry, u které se hráč může maximálně odreagovat.

Vozový park jako vysněná garáž skutečného gurmána

To, oč jde především. Art of rally mapuje historii rallysportu od šedesátých let minulého století až po milénium. Absenci licencí vyřešili tvůrci poměrně elegantně a například pod pojmem esky si při pohledu na hranatý sedan okamžitě uvědomíme, o jaké vozidlo se jedná. Při procházení více než pěti desítek vozů rozdělených do několika tříd jistě zaplesá i srdíčko českého fanouška. Nechybí ani mystické skupiny B nebo S, která se ve skutečnosti ke svému slovu ani pořádně nenadechla. Vozy se přitom i v rámci jedné skupiny liší výkonem nebo poháněnou nápravou.

Art of rally

Po posledním updatu a přidání Keni se závodí v celkem šesti světových lokacích. Nechybí žádný z povrchů, na kterých se jezdila či stále jezdí světová rally. Každá ze soutěží má šest různých tratí, které mají i své obrácené verze. Dohromady tedy hra obsahuje 72 rychlostních zkoušek o různých délkách i charakterech. Na každé z nich se dá navolit různá denní doba nebo počasí. Zde pravděpodobně nejeden závodník bude muset oželet legendu jménem Monte Carlo, která by si příslušnost k onomu art of rally nepochybně zasloužila.

Jako mistři volantu

Po osvojení si jednoduše skvělé fyziky budete schopni předvádět průjezdy, za které by se nemuseli stydět ani skutečná soutěžácká esa. Nejedná se však o žádnou arkádovost, která by vám dovolila projet každou zatáčku na plný plyn. Každé auto vyžaduje jiný styl jízdy, nad každou zatáčkou je třeba přemýšlet, jinak jsme potrestáni výletem mimo trať, což bývá bohužel poměrně často oceněno kromě vzniklé časové ztráty také přidělenou penalizací. V tomto ohledu je hra možná až zbytečně přísná. Za skvělou věc lze považovat možnost volby mezi automatickou a manuální převodovkou, což by možná nepředpokládal každý při prvotním startu hry.

Art of rally 3

Ihned po spuštění se dostaneme do free roam modu, v němž si můžeme libovolně jezdit po finských cestách a hledat sběratelské předměty. Po nasbírání všech předmětů v dané lokaci si hráč odemkne přístup do dalších zemí.

TIP: Hill Climb Racing 2 recenze hry

Nejzajímavějším herním modem bude pravděpodobně režim kariéry. Tu zahájíme v roce 1967 s vozy skupiny 2 na soutěži o dvou měřených testech. S postupujícími lety se mění závodní technika a přibývá na počtu rychlostních zkoušek v rámci soutěže, z nichž se později stávají celé sezóny. Při delších soutěžích nechybí šikovně řešený a časově omezený servis. Za dosažené výsledky odemykáme nové vozy, za minimální počet restartů pak bonusové oblečky svých čtyřkolových miláčků.

Art of rally 2

Ať už hrajeme hru v režimu Time Attack, Custom Rally, Kariéra nebo Online events, vždy můžete poměřit vlastní výkon s ostatními hráči na internetu, ať už vlastní konzolovou či Steam verzi hry.

Ačkoli art of rally nedisponuje počtem polygonů, který bychom od hry z roku 2020 očekávali, rozhodně by neměla chybět ve virtuální knihovně žádného fanouška motorsportu. Netradiční pohled třetí osoby umožňuje nahlédnout na závodní stopu z poněkud jiné perspektivy. A konečně právě závodní stopa je oním uměním rally.

Hodnocení

Plusy

+ neotřelá grafika