Battlefield V – recenze hry

V roce 2018 vyšel pátý díl hry Battlefield, které bylo pokračováním předchozích dílů. Nabízí se zde srovnání s předchozím dílem Battlefield I, který dal laťku opravdu vysoko. V jedničce jsme se mohli setkat s první světovou válkou a všemi událostmi s ní spojenou. Bohužel Battlefield V svého předchůdce nepřevyšuje.

Youtube video

Battlefield 5 recenze

Přestože nabízí propracovanější grafiku, více zbraní a herních módů, tak mu zkráta chybí atmosféra a herní zážitek, které nabízela jednička.

Battlefield V hra

Děj

Battlefield V nás přesouvá v hrách do populárního období druhé světové války, kde se vystřídá několik bojišť, ať už Pacifik nebo země Evropy. Na výběr je ze spousty map, které mají propracované prostředí, například poušť, město nebo podzemí metra. Bohužel se nedostalo na Ruskou frontu, ale k tomu si řekneme více později.

Battlefield V hra 2

Celá série Battlefield je zaměřena na multiplayer a ani Battlefield V není výjimkou. Je zde sice šest příběhových linií, které jsou ovšem poměrně krátké a děj má se skutečnými událostmi velmi málo společného. Ale ať jen nekritizujeme, jak už jsme zmínili na začátku Battlefield V se graficky velmi povedl a totéž se dá říci i o zvukové části hry. Zlepšením proti předchozímu dílu je také možnost přizpůsobení jak postav, tak zbraní. Postavu si můžete navrhnout podle sebe od helmy až po boty. Je zde na výběr mezi různými národnostmi a můžeme si vybrat i mezi ženskými postavami. Tyto postavy potom během děje mluví svými jazyky. Můžeme si vybrat samozřejmě i povolání tak jak jsme zvyklí z předchozích dílů. Odstřelovač, medik a assault.  Stejně tak můžete upravovat své zbraně, kdy kromě různých typů barevných schémat můžete na zbraň přidávat i různé předměty. Další vylepšení nabízí také možnost přizpůsobovat dovednosti zbraní.

Battlefield V hra 5

Battlefield V hra 3

Jedinou podstatnější novinkou je stavění opevnění a zátaras. Toto vylepšení máte pouze na předem definovaných místech, kde ho lze postavit. Hraní Battlefield V je oproti předchozímu dílu náročnější, protože stačí jeden až dva zásahy a postava je mrtvá. Na druhou stranu to vnáší do děje značnou část realističnosti. Potěší také úprava bojových prostředků, jako vozidel, letadel a tanků, které si můžete přizpůsobit stejně jako postavy. Samotný herní zážitek není vyloženě špatný, ale zkrátka už nenabízí takový „wow“ efekt, jako předchozí díl. Patrně se ptáte, proč chybí již zmíněné ruské bojiště. Je to z důvodu, že je hra pro samotnou EA games zklamáním, a proto se zde nedostalo dalšímu updateu.

Battlefield V hra 4

Samotná optimalizace hry je po všech updatech dobrá, ale první měsíce po vydání zde bylo rozhodně spoustu chyb, bugů a nedodělků. I přesto se jedná o jednu z nejpropracovanějších multiplayerových her, která možná dojíždí na to, že předchůdce nastavil laťku velmi vysoko. Za originál hry se platilo 1000Kč. Dnes se dá sehnat levněji. Letoškem se zároveň dočkáme pokračování, tedy hry Battlefield 6.