Football Manager 2015 – recenze hry

Stát se alespoň na okamžik lodivodem věhlasného fotbalového týmu z prestižní evropské ligy a vyhrát všechno, co se v kopané vyhrát dá? Nebo naopak vytáhnout do nebeských výšin sportovního trpaslíka s poloprofesionálním statusem a takřka nulou na bankovním účtu?

Pokud si dáte trochu práce, můžete klidně obojí. Je tu totiž další díl série, která pokračuje už od roku 2005 a úspěšně navázala na úspěch někdejšího Championship Manageru.

Football Manager 2015 – recenze hry

Football Manager 2015 skýtá několik zajímavých vylepšení oproti minulému dílu, revoluce se tedy nekoná – ale dost možná ani není třeba. Dílo bylo totiž za těch pár let dovedeno skoro k dokonalosti. Můžete se pohádat s hráčem, dávat takřka libovolná prohlášení do tisku, diskutovat s vedením (ale opatrně na vyhazov). Nastavte si taktiku, máte stovky různých možností, jak opravdu uspět. Vypiplejte si talentovaného dorostence, kupte špičkového hotového hráče.

football manager 2015

Football Manager se sice principiálně liší od Fifa Manageru, ale už několik let tato série nabízí možnost 3D sledování zápasu (grafika připomíná trošku Fifu 99, ale o to tu přeci nejde), takže odpadají poněkud zastaralá kmitající kolečka ve 2D. Na výběr máte takřka čtvrt milionu aktivních hráčů a členů týmového personálu, hrát můžete jednu z více než padesáti světových fotbalových lig, nechybí samozřejmě ani exotické destinace. Tuzemského fandu kopané jistě potěší přítomnost první a druhé české nejvyšší soutěže, v Anglii si pak můžete s chutí zahrát třeba i pátou nejvyšší soutěž. Řídit můžete i libovolný národní tým, případně jeho trénování zkombinovat s prací v libovolném klubu. Připravte se ale pak na rychlopalbu otázek ze strany novinářů, jestli to všechno zvládáte.

Vyšlo: Football manager 2016

Realistické chování hráčů, nastaveno je spoustu psychických i fyzických atributů. Zlatan Ibrahimovič bude na trávníku trochu prudérnější, Giuseppe Rossi zase pořád zraněný. Někteří hráči prostě nepracují týmově a raději si zasolují nebo podiskutují naostro se sudím, jejich technika je ale božská a bez nich byste papírově slabší soupeře ze dna tabulky asi neporazili. Ta šťastná střela totiž vyšla z kopačky Vašeho „zlého chlapce“, jaká to náhoda…

Hráči mohou mezi sebou mít v kabině spory, ale také mohou táhnout za jeden provaz – na Vás bude celý tenhle ansámbl ukočírovat. Nechybí ani obsáhlé hráčské statistiky, na které je radost pohledět. Spoustu čísel, grafů a tabulek – v tom si nelibují jen účetní, ale i fotbaloví fanoušci.

Pokud hledáte hru pro dlouhé zimní podvečery, rozhodně jde o dobrou volbu. Hned po konci přestupového období najdete na internetu záplavu různých databází a můžete si takto svou oblíbenou hru aktualizovat takřka donekonečna. Je však pravda, že za deset let urazil Football Manager pěkný kus cesty – a nechme se tedy překvapit, jak tomu bude v příštích letech. Pravdou je, že ale není třeba příliš vylepšovat, do budoucna se chystají v dalších verzích spíše drobné úpravy stávajícího designu.

Oficiální stránky hry: www.footballmanager.com