Nintendo Classic Mini SNES – recenze retro herní konzole

Konzole Nintendo Classic Mini: SNES hráčům nabízí jedinečnou možnost si opět zahrát na své televizní obrazovce oblíbené šestnáctibitové tituly, které ve své éře patřily mezi to nejlepší, co herní průmysl nabízel.

Hry

Jmenovitě se můžete opět ponořit do děje her The Legend of Zelda: A Link to the Past, Super Mario Kart, Yoshi’s Island, Street Fighter II Turbo: Hyper Fighting a mnoha dalších, celkem jich tato herní konzole obsahuje 21, přičemž jednou z těchto her, jenž konzole od proslulé japonské společnosti obsahuje, je hra Star Fox 2, která měla být původně vydaná již v roce 1996, nicméně její vývoj byl zrušen a svého dokončení se dočkala až v roce 2017, kdy se na trhu objevila jako součást právě recenzované konzole. Hráčům se tak naskýtá možnost vyzkoušet si exkluzivní herní obsah.

Nicméně předem zvolený počet a výběr her představuje bezesporu největší nevýhodu této konzole, neboť její majitelé nemají možnost si na ní zahrát jiné tituly, než jsou právě ty již v konzoli obsažené. Za sebe však mohu s klidným svědomím říct, že výběr her je dostatečně široký, na své si přijdou příznivci všech populárních žánrů, a o skvělou zábavu na dlouhé hodiny je vždy postaráno.

Nintendo Classic Mini SNES – recenze

Nintendo Classic Mini: SNES je nástupcem konzole Nintendo Classic Mini: NES, jež byla na trh uvedena v roce 2016, a po možnosti vyzkoušet si obě tyto konzole, musím konstatovat, že nastala výrazná změna k lepšímu a posun tak naštěstí nenastal jen u přidání jednoho písmenka do názvu.

Hlavní výhodou oproti přechozímu modelu je skutečnost, že konzole nyní obsahuje 2 ovladače, nic tedy nebrání tomu, abyste si k sobě pozvali přátele a užili si společné virtuální zápolení, osobně mohu v tomto směru doporučit zejména sérii Super Mario Kart, která má na této konzoli zastoupení v podobě 4 titulů, jež mi připadá jako ušitá na míru pro tyto příležitosti. Možnost hraní ve 2 hráčích bezesporu posouvá herní zážitek na další level a lze ji označit za pomyslný jazýček na vahách v případě, že váháte, zdali si tuto konzoli pořídit.

Co se však tvůrcům moc nepovedlo je délka kabelů ovladačů, jež stejně jako v případě staršího modelu, není dostatečná a zbytečně kazí jinak velice kladný dojem z konzole a hraní na ní. V případě, že by ani vám délka kabelů nevyhovovala, tak naštěstí lze na internetu sehnat za přijatelné peníze kabely určené pro tuto konzoli, které jsou o poznání delší.

Všude samá chvála

Teď opět přichází na řadu slova chvály. Jedním z největších kladů Nintenda Classic Mini: SNES je optimalizace her, jenž běží zcela plynule. Důkazem budiž, že jsem se nikdy během hraní nesetkal se sekáním hry či jinými technickými problémy a vždy jsem si tak mohl hru užívat na sto procent.

Jelikož patřím k hráčům, kteří si měli možnost vyzkoušet řadu z nabízených herních titulů již na původních konzolích od Nintenda, musím konstatovat, že tyto hry na starých zařízeních vždy neběžely tak plynule, tudíž muselo dojít k lehkému zásahu od vývojářů se snahou docílit perfektní optimalizace pro novou konzoli Nintendo Classic Mini: SNES. Musím uznat, že výsledek se jim věru podařil.

Konzole Nintendo Classic Mini SNES

To stejné se týká i zvuků, které se ve hrách objevují, i ty byly lehce poupraveny a vyladěny téměř k absolutní dokonalosti, samozřejmě nutno přihlížet ke staří a šestnáctibitovému zpracování her, tudíž zde nemůžeme očekávat žádné převratné soundtracky.

Co zajisté ocení každý hráč, jenž často cestuje či jen nerad hraje hry stále na jednom místě, typicky v pohodlí svého domova, jsou kompaktní rozměry a nízká hmotnost konzole. Tudíž v případě potřeby či nutnosti přenesení konzole na jiné místo není sebemenší problém si Nintendo Classic Mini: SNES vzít s sebou do tašky a pomocí HDMI kabelu připojit k jakékoliv televizi, která tuto možnost nabízí.

Posledním pozitivem, o kterém bych se chtěl zmínit, je design konzole, jenž musí být pastvou pro oči každého milovníka retro věcí.

Retro konzole jsou levné

Jelikož se na konzoli dívám optikou hráče, který spoustu z nabízených her hrával v době jejich největší slávy, byl pro mě její nákup téměř povinností a jsem přesvědčen, že tomu tak je i u dalších mě podobných hráčů, pohybujících se na hraně třicítky.

V případě lidí mladších ročníků, kteří si neměli možnost hry zahrát v letech, kdy patřily mezi to nejlepší, co bylo v herním světě k dostání, se dle mého názoru investice do této konzole rovněž vyplatí, protože jim poskytne neopakovatelnou možnost si tyto hry zahrát a dá jim tak příležitost nahlédnou tak trochu do historie herního průmyslu, kdy, jak nadpis jednoho z odstavců říká, hratelnost převyšovala nad grafikou.

Cena

Dalším úhlem pohledu, ze kterého je možné na konzoli nahlížet je ekonomická stránka. Konzole je k dostání za cenu startující na částce 1 800 Kč, což je například suma jen o 900 Kč nižší, než je tomu v případě PlayStation Classic, který se na trhu objeví během prosince letošního roku a dá hráčům vzpomenou na PlayStation 1. Ale v případě, že jste zarytým fanouškem her od Nintenda a jejich herních konzolí, tak vězte, že se vám vynaložené peníze za Nintendo Classic Mini: SNES mnohonásobně vrátí ve formě skvělých herních zážitků.

Hodnocení – 80%

+ možnost hraní na 2 ovladačích

+ exkluzivní hra Star Fox 2