The Legend of Zelda: Breath of the Wild – recenze hry

The Legend of Zelda: Breath of the Wild před hráče staví nespoutanou svobodu volby a k ní žádný návod ani instrukce. A přesně v tom tkví její genialita. Připravte se na cestu plnou překvapení fantastickým světem Hyrule nabízejícím nespočet dechberoucích a unikátních herních lokací.

Recenze hry

V pozoruhodném návratu zachycuje The Legend of Zelda: Breath of the Wild radost z bloudění po rozlehlém a neznámém světě.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

V prvních pár minutách nabídne hra základní mechaniky zahrnující zmrazení objektů v čase, házení magické bomby a přesun kovových předmětů, což lze využít při řešení hádanek nacházejících se po celém světě Hyrule. A potom? Potom už to je ve vašich rukou. V kůži Linka vyjdete z jeskyně a ihned ustrnete nad rozlehlým světem, který se před vámi zničehonic rozprostře.

TIP: Nintendo Classic Mini SNES – recenze retro herní konzole

Breath of the Wild na vás hodí velké břímě – kompletní svobodu. Několikrát v průběhu hry na vás dopadne stejný pocit jako na úplném začátku hry, totiž co že to mám vlastně dělat? A tak budete běhat po světě a dělat to, co vás napadne. A ono to bude fungovat! Uvidíte kamenný kruh, ve kterém jeden kámen není na svém místě. Zvednete jej, položíte na správné místo a hle! Vyřešili jste hádanku. Vidíte věž? Vylezte na ní. Chcete zdolat obrovskou horu? Proč ne.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

Na cestě však také narazíte na různorodé postavy, skrz ně se rozvíjí tajuplný příběh, s jehož pomocí zjistíte, co se stalo a kdo vlastně jste. Každá postava žije v unikátním prostředí. Postupem času naleznete vodní, zimní, letní a pouštní svět nebo třeba tajuplný ostrov. Na svých cestách narazíte na několik krypt, ve kterých se nachází buďto hádanka nebo soupeř, na kterém se naučíte nové bojové mechaniky. A co je vašim cílem? Porazit závěrečného bosse, Ganona, na kterého se můžete vydat kdykoliv v průběhu hry. Všechno je pouze na vás.

Ve hře nenaleznete žádný crafting systém, což je zajímavý krok Nintenda, který překvapivě funguje. Všechny zbraně a materiály si musíte najít v herním světě prozkoumáváním a zabíjením příšer.

Vaše zbraně jsou navíc opravdu křehké a dlouho nevydrží, takže si jich velmi vážíte. Zajímavou mechanikou je vaření. Ve světě najdete mnoho ingrediencí, z nichž můžete vařit různorodé pokrmy, ale neznáte žádné recepty. Vše si musíte vyzkoušet sami metodou pokus omyl a věřte mi, je to opravdu zábava.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild 3

Snad jediná věc, která lze nové Zeldě vytknout je absence některých namluvených dialogů postav. Nejednou se stane, že postava z mluveného projevu přejde v jednoduchý text, což působí divně. Graficky hra působí velmi dobře a konzole v naprosté většině případů bez problémů stíhá. Na FPS dropy jsem narazil v jediné lokaci, což je na handheldovou konzoli příjemné překvapení. Až na jedinou výtku je Breath of the Wild úžasnou hru, která rozhodně stojí za váš čas i peníze.