The Dark Pictures Anthology: Man of Medan – recenze hry

Man of Medan je volným pokračováním Until Dawn od studia Supermassive games, které sklidilo mimořádný úspěch v roce 2015. A to zejména díky své temné atmosféře, skvělému příběhu, kvalitnímu grafickému zpracování a hlavně pak kvůli možnosti voleb, na jejichž základě se poté příběh přizpůsoboval.

Youtube video

Hra je prvním dílem z plánované série, která nese název The Dark Pictures a hra se tudíž celým jménem nazývá The Dark Pictures Anthology: Man of Medan. Můžete si ji zahrát na PS4, Xboxu One i na PC.

Poté, co se systém voleb ukázal jako velice důmyslný způsob, jak hraní posunout na vyšší hráčský level, se poté volby objevily i v dalších hrách, přičemž zmiňme především Call of Cthulhu nebo třeba i čtvrté dobrodružství Nathana Drakea v Uncharted A Thief‘s End, avšak tam nemělo pro vývoj příběhu v podstatě žádnou roli a působilo spíše jako osvěžující prvek ve hraní. Vraťme se ale už k Man of Medan.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan

Jedná se o interaktivní hororovou hru, která stojí víceméně na pomezí hry a filmu, přičemž vám dává možnost se rozhodnout, jakým způsobem se bude příběh dále odvíjet. Podobně tak používá momenty, kdy je potřeba rychle zareagovat, což vás zaručeně probudí během občasného pomalejšího tempa. Dále jsou zde pro vás důležité obrazy, které vám prorokují budoucnost. Ostatně tak nahrazují indiánské totemy, které se objevily v Until Down. Princip jejich použití je však totožný.

Man of medan

Jaký je Man of Medan?

Man of Medan vypráví příběh skupinky kamarádů, kteří se vydávají za potápěčským dobrodružstvím, jenž vypadá zpočátku idylicky, takže je samozřejmě jasné, že se něco pokazí. Možná, že zápletka vypadá tak trochu jako začátek každého druhého béčkového hororu pro puberťáky, ale zasazení do starého vraku z 2. světové války dodává hře extrémně stísněnou a děsivou atmosféru. Když se pak na scéně objeví kapitán lodi duchů se svou posádkou, máte už jen jediný úkol – přežít. A toho docílíte právě mixem správných rozhodnutí a vlastní zručností při mikrohrách.

Co však herní zážitek poměrně kazí, je relativně krátká herní doba. Než se člověk do hry ponoří, je prakticky opět vyplaven na hladinu s o něco menším, přesto velkým hladem po pokračování, než měl předtím. Podobně se ani nestihnete ztotožnit s jednotlivými postavami, což ale nemusí být až takový problém, protože hra je díky různým koncům, kterých můžete prostřednictvím svých rozhodnutí docílit, nastavena na víceré opakování.

Man of medan 2

Oproti Until Down však jednou zásadní novinkou Man of Medan přesto disponuje, a tou je online multiplayer, který umožní dvojici hráčů sdílet své zážitky z hraní a prožít tak příběh trochu jinak. Hra pak každému z hráčů předkládá jiný úhel pohledu, což je ideálním námětem pro společnou diskuzi. Nehledě na to, že se také mohou navzájem ovlivňovat. Druhou možností je pak jakýsi „gaučový“ mód, kdy si vyměňujete ovladač s druhým hráčem, což třeba v mém případě není nikterak velká změna, protože moje hraní s přítelkyní vypadá obdobně, kdy já dělám těžší pasáže, zatímco ona prozkoumává terén a hledá jednotlivé předměty.

Verdikt

Ať už chceme nebo ne, nemůžeme se vyvarovat porovnání s již několikrát zmíněným Until Down, které přece jen vychází lépe, a to díky lepšímu příběhu a je obecně strašidelnější. Přesto je Man of Medan sympatickým pokusem o navázání na předchozí úspěch a potěší každého fanouška předchozí hry. Hry tohoto typu se obecně hodí pro hráče nováčky, kteří nemají takové zkušenosti s ovladačem. Vyžadují pouze několik základních úkonů, a to v obvykle plíživém tempu. To však vůbec nevadí, ba naopak, jelikož Man of Medan se nás snaží především vystrašit. A to se mu poměrně daří.