The Elders Scrolls Online – recenze hry

The Elders Scrolls Online (TESO) je oblíbená hra typu MMORPG, tedy massively multiplayer online RPG pro obrovské množství hráčů.

The Elders Scrolls Online recenze

TESO byl spuštěn na PC v roce 2014. Ale vydání nebylo tak úspěšné, jak se očekávalo. O rok později hra upustila od požadavku povinného předplatného a spustila verzi, kde si můžete zakoupit účet ESO Plus, který nabízí přístup ke všem herním balíčkům DLC, neomezené skladování výrobních materiálů, nárůst 10 % zlaťáků a zkušeností, a mnoho dalších výhod. Od svého vydání získala hra tři hlavní rozšíření, která masivně rozšiřují herní svět a příběh. Hra je populární u více než 13 milionů registrovaných uživatelů na světě. Umožňuje nákupy ve hře zakoupením rozšíření DLC, vzhled postav a zvířat.

The Elder Scrolls Online

Elder Scrolls online rozdělení postav

Základní rozdělení postav je poměrně klasické do třech ras a čtyř základních povolání – templář, čaroděj, vrah/zloděj a tank. Když se dostanete přes tutoriál, navštívíte městečko Vivec City, které je základní stanoviště hry. Naleznete tam spoustu stolečků na výrobu předmětů do hry, banku a prodejce, který vám umožní zbavit se nepotřebných předmětů. Podobné stanoviště je ve všech částech světa, ale ve Vivec City je podle mě nejpřehlednější.

The Elder Scrolls Online 2

Kromě vytvoření vlastních zbraní a zbroje v Blacksmith a Clother station si můžete vytvořit vlastní hůl, luk nebo štít ve Woodworker. Dále takový předmět můžete vylepšení dovedností Enchanting, která z nasbíraných run složí Enchant a ten dodá předmětu jistou schopnost, která se hodí k vašemu stylu hraní. Můžete tvořit i lektvary v Alchemy station, ať už se jedná o doplnění zdraví, magické, výdrže, až po jedy, které lze vložit do zbraní a otrávit nepřátelé.

Hra je velmi dobře zpracovaná a nabízí opravdu hodně možností.

Zvyšování úrovně postavy vám dává skilly, pomocí kterých si odemykáte nová kouzla a pasivní schopnosti a můžete už zakoupená kouzla jednou morfovat, na výběr jsou vždy dvě možnosti. Ze začátku se může hra zdát velmi těžká, hlavně pro hráče, kteří neumí anglicky, ale po nějaké době se už ve hře orientujete a víte, co máte dělat, jakou schopnost vybrat a kterému craftingu se věnovat, co pro vás bude vhodné.

The Elder Scrolls Online 3

Putování s partou přátel je určitě zábavnější, zejména pokud vytvoříte partu, která se vzájemně doplňuje. Pro tyto party jsou pak vytvořené dungeony pro čtyři hráče, které vyžadují týmovou práci a koordinaci, aby mohly být dokončeny a nabídly jedinečné odměny, které nikde jinde ve hře nenajdete. Na rozdíl od sólo vyžadují tým dvou zabijáku, jednoho tanku a jednoho léčitele. Samozřejmě je možné dokončit některé dungeony s různorodější skupinou v závislosti na úrovních a dovednostech dotyčných hráčů.

The Elder Scrolls Online je skutečně klenot, nabízí spoustu možností a pokud jste fanda podobných her, musíte tuhle vyzkoušet.