Harakiry (RZE) – recenze hry

Harakiry – Příběh o smrti, smyslu života a cesty, kterou musíte překonat. Hledání podstaty koloběhu života mezi dvěma odlišnými světy, kde to nemusí vypadat tak, jak se na první pohled zdá.

Harakiry (RZE)

Je to spíše experimentální žánr s prvky převážně horroru. Trochu survival a náznak sci-fi s RPG.

Harakiry hra

Stále se snažím hru vytvářet trochu odlišně a s jiným přístupem. Můžu prozradit, že to nebude klasická procházka po mapě s plno úkoly. Nečekejte ani  vysvětlení příběhu nebo herních mechanizmu, prostě budete hození přímo do světa a budete muset sami bez nápovědy hrát za postavu ztělesňující Jin a Jang. Stále je to hra, takže tu je důraz na to, aby vaše postava ve světě temnoty a světla našla klid. Postava hráče nemá ani životy ani není mrtvá, je jen na rozcestí a prozkoumává hlubokou temnotu a oslňující světlo, které nemusí být vždy zlo a dobro. Spíš naopak.

Harakiry hra 2

Grafický styl je hodně o kontrastu. Roztomile vypadající prvky se zároveň temnou až děsivou atmosférou. Uvnitř to tak cítím a snažím to vyjádřit i ve vizuálu. Každý má své démony, se kterými se snaží žít a nechce je moc vypouštět ven. Baví mě animace a rozdýchávání jednotlivých prvků od monster a démonů až po kreslení celých herních map nebo scén pro příběhové animace jako v ukázkách dostupných na video platformách. Ve video ukázkách můžete vdechnout atmosféru a náznak příběhu. Hrát si se zvukem a obrazem.

Harakiry hra 3

Harakiry je tak trochu mix mých předchozích her a prototypů. Koncept jsem posunul do úplně odlišných světů ve stylu Bukkaku, které ještě nebyly odhaleny. Hra je zasazená do světa „Bukkaku“ na její odvrácenou stranu. Právě proto svět s chrámem Bukkaku a podtitulem Harakiry (HΔRΔKIR¥).  Ano, název je odvozen od vulgárnějšího Harakiri (腹切) (česky „řezání břicha“) neboli Seppuku (切腹) jako japonská rituální sebevražda. Kromě pár zahraničních článků se hry objevily na Youtube i v českém video podcastu, největší vlnu kontroverze a medializace zvedl nejspíš bulvární článek o názvu „Bukkaku“ na webu geek.com, pěkně napsané články pak od siliconera.com, ind13.com nebo gamingilluminaughty.com. Debteh byl populární v počtu stažení dema na gamejolt.com (kolem 3.000 stažení s hodnocením 95%) i u youtuberů. Je potřeba zůstat při zemi i po mediální vlně a jít si prostě pořád svojí cestou, nenechat se zviklat lidmi, kteří jen píší, co si hned myslí a někdy ani nejsou ochotni pochopit myšlenku, stačí hledat a dozvědět se více o konkrétním díle nebo projektu. V mém případě se u herních projektů, které vypustím ven, snažím spíš podávat jen indicie a obecně co nejméně informací. Protože se zatím jedná o experimentální prototypy, tak to ani není tak důležité. Hodně mě bavilo číst některé diskuze a články o hře.

Harakiry hra 4

Název „Bukkaku“ – má mnoho významů. Když se nad tím hlouběji zamyslíte, tak to dává smysl. Pokud se divíte, proč to zní podobně jako bukkake, je to proto, že pochází ze stejného kořene slova (bukkake 打っ掛け). První kanji (打) znamená “úder” nebo “náhlý”. Hlavně to dost souvisí s tím “roztříštěním na kousky” z něhož vychází graficky styl a měl by být jednoznačně vidět. A v neposlední řadě je to japonský výraz pro Buddhistický chrám. To samé platí i u Harakiry ( „HΔRΔKIR¥“).

Jmenuji se Lukáš Řezníček „RZE“ je mi 33 let a jsem tvůrcem indie her jako třeba sci-fi arkáda Fatal error, hororová FPS Debteh nebo nověji projekt Bukkaku, teda spíš aktuálně Harakiry. Mimo to dělám i webdesign a další kreativní grafiku v rámci vlastního RZE Studia. Hry a prototypy vytvářím ve svém volném čase už zhruba přes 10 let. Stále mě to baví a naplňuje. Je to moje srdcová záležitost. U grafického designu je to spíš o tom, že mě to nejen živí, ale je to pro mě jasná volba. Doteď mě fascinuje jak se grafikou, její stylizací a animací dá vyprávět příběh nebo „zhmotnit“ klientův nápad. Techniky grafiků a designérů jdou strašně rychle dopředu a to je dobře.