Northgard – recenze hry

Na jaře 2018 vyšla strategie Northgard, a jedná se o pěkně vymazlený kousek, zejména pokud je vám blízká tématika severské mytologie a Vikingů.

Northgard hra

Hra na první pohled zaujme již po grafické stránce. Je velmi barevná, animace jsou plynulé, působí velmi příjemným a pozitivním dojmem. Samostatnou kapitolou je v tomto ohledu Story Mode, kdy vás hra provádí přes kontinent za pomocí klasické příběhové linie o pomstě, přičemž vás na začátku každé mise seznámí s navazujícím příběhem, doprovázeným ilustracemi (hra tímto trochu připomíná staré dobré Knights and Merchants). V tomto módu se za plnění úkolů také postupně naučíte přednosti jednotlivých kmenů, doporučuji jej tedy spustit v rámci výuky herních mechanismů.

Northgard - hra 1

Northgard - hra 2

Kromě Story mode má hra ještě další dvě herní možnosti: Single player a Multiplayer. Zatímco u Single playeru si můžete zahrát jen proti umělé inteligenci, u Multiplayeru si můžete zahrát buď jen proti živému hráči či hráčům, a to proti přátelům či cizím lidem, nebo si k tomu můžete AI přidat. Dokonce se hra může hrát skupinově, kdy se hráči a AI mohou rozdělovat do různých týmů a společně si pomáhat a brojit proti ostatním.

TIP: Dying Light 2 – recenze hry

V základní verzi hry si můžete za svůj kmen vybrat jeden ze šesti nabízených: jelena, berana, vlka, havrana, medvěda a kance, dokoupit se dají tři DLC, které tento výběr rozšiřují o hada, draka a koně. Každý kmen má odlišnou specializaci: např. vlci jsou bojovní, havrani jsou spíše na obchod. Podle toho, koho si vyberete, by se tedy měla i měnit vaše strategie, směřující k vítězství.

Northgard - hra 3

Northgard - hra 4

Vítězství je tu možné několika způsoby. Buď vojensky porazíte své protivníky a obsadíte jim radnice, nebo získáte dostatek slávy v kombinaci s postavením Oltáře králů, vybudujete si dostatečnou obchodní pověst nebo získáte všechna požehnání a zvítězíte díky svým vědomostem. Všechny tyto možnosti jsou zábavné a pro každou musíte stavět jiné budovy, takže vaše vesnice, i kdybyste hráli stále se stejným kmenem, budou pokaždé vypadat jinak.

Northgard - hra 5

Northgard - hra 6

Jen taktizovat proti protivníkům (a tím nemyslím jen hráče, ale i medvědy, koboldy a stvůry, které vás v herním světe obklopují) ale nestačí, musíte se jako správný náčelník starat i o blaho svého lidu. Neustále musíte sledovat několik ukazatelů:

• Spokojenost: čím vyšší spokojenost, tím rychleji vám přicházejí noví obyvatelé. Závisí např. na stavbách, které máte (např. pivnice), na zdraví spoluobčanů, na tom, kolik území jste již obsadili, jestli jste vylepšili jejich domy… Pokud je číslo záporné, nikdo se k vám hrnout nebude.
  • Jídlo: čím více lidí, tím více sběračů jídla. Když nějakého vesničana místo sběru pošlete na stavbu, ukazatel poklesne. Je dobré si dělat zásoby do sýpek, které nejen, že skladují jídlo přes zimu (během které vám jídlo bude zákonitě mizet a není tu vůbec krátká!), ale i zvyšují počet aktuálně sbíraného jídla. Dá se pořizovat i stavbou farem, loveckých srubů a rybářských chat. Bez jídla budou lidé hladovět a umírat (a při hladu/zranění jim navíc klesá produkce)… a tím bude méně sběračů a méně jídla, je to takový začarovaný kruh.
  • Dřevo: stavět dřevorubce na políčkách, pojmenovaných les, se zde vyplácí, protože je na nich o 20 % vyšší produkce než na jiných polích. Dřevorubci kácí dřevo na stavbu… a na palivo během zimy. Pokud ho nebudete mít dost, budou vaši občané mrznout, umírat (bude klesat jídlo) a spokojenost nebude valná.
  • Peníze: potřebné na vylepšení, na obchodní vítězství (kupujete za ně věhlas), u vran např. k nákupu herních polí. Získávají se především obchodem.
  • Kámen a ocel: na vylepšení domů a zbraní. Pozor, ve hře je jich jen velmi omezené množství, takže si chce pořádně rozmyslet, do čeho je investujete!

Northgard - hra 7

Northgard - hra 8

Každé políčko má i omezený počet staveb, které na něm mohou stát, takže se vyplatí od začátku kalkulovat i s tím. Postavíte válečníky bez léčitele? Nebo léčitele bez válečníků? Nebo místo toho postavíte další dům, aby se vás kmen mohl početně rozrůstat? To rozhodnutí je jen na vás.

Za zmínění ještě stojí i výborný tematický soundtrack, který při hraní neruší a naopak výtečně navozuje dobovou atmosféru.

Northgard je výbornou a zábavnou strategií, která vám žádnou vaši chybu jen tak nedaruje. Ať se již rozhodnete pro jakýkoliv herní mód a jakékoliv vítězství, věřím, že vás bude bavit hodiny a hodiny.

Podobné hry: