Ancestors Legacy – recenze hry

Chtěli jste někdy vydrancovat anglické pobřeží ve jménu Odina, nebo naopak šířit křesťanskou víru se zbraní v ruce? Co takhle sjednotit Polsko pod Vaši nadvládu? Nebo snad dáváte přednost střetům pouze pro pocit vítězství? Ať už je Vaše motivace jakákoliv, rozhodně nesmíte přehlédnout právě Ancestros Legacy. RTS titul z roku 2018 od polského studia Destructive Creations.

Jedná se o klasickou squad-based strategii podobně jako Company of Heroes, takže pokud si potrpíte na obrovské armády čítající tisíce vojáků, zde se toho nedočkáte. Pod Vaším velením však může být až 10 oddílů, kdy každý čítá na cca 10 mužů, což bohatě stačí k úspěchu. Můžete si vybrat hned ze čtyř (po zakoupení DLC z pěti) národů, kdy každý má specifické jednotky a výhody.

Slované jsou velmi mobilní, ale mají lehké zbroje. Na druhou stranu Anglosasové disponují pomalými, za to v obraně nepřekonatelnými jednotkami. Kromě toho se může Vaše základna dříve, či později rozrůst i o svatyni, kde můžete získat přístup k posílení Vaší ekonomiky nebo vojska. Ale hezky popořádku.

Ancestors Legacy 1

Hra

Kampaň, která je vždy postavena na historických událostech, poskytuje určitý tutoriál jednotlivých národů, stejně jako hry samotné. V základní verzi hry zde nalezneme 8 příběhů (2 za každý národ) rozdělených do 5 misí, kdy každá může nabídnout něco jiného, od tichého plížení až po velké bitvy. S Vikingy, Anglosasy, Slovany a Němci tedy nahlédnete na významná evropská bojiště středověku a se Saladinovým DLC zavítáte i na Blízký východ. V každém případě budete vrženi do děje díky vyprávění přímo zúčastněných historických postav.

Dalším singleplayerovým módem je Skirmish. Ten můžeme dále rozdělit na gamemode Annihilation (zničení nepřátelské báze) a Domination (kontrolování většiny území).V obou případech se jedná o klasickou hru více hráčů proti umělé inteligenci a to buď solo, nebo po boku kamaráda. Hra nabízí celkem 16 map pro typ hry 1v1, 2v2, 3v3. Samozřejmě můžete na větších mapách počty soupeřů upravovat tak, že nevyplníte všechna dostupná pole hráčů.

Multiplayer používá výše zmíněný systém Skirmish s tím rozdílem, že hrajete proti opravdovým hráčům.

Ancestors Legacy

Gameplay

Základním kamenem hry je princip „kámen-nůžky-papír“. To znamená, že některé jednotky jsou v boji dobré vůči určitému typu jednotek a vůči jiným nemají v podstatě šanci. Abyste mohli postavit bojeschopné vojsko, musíte si nejdříve zajistit suroviny, které získáváte z dobytých vesnic. Ty můžete dále vylepšovat pro rychlejší zisk materiálů, ale také pro lepší obranyschopnost. Vojáci postupně bojem získávají zkušenosti a můžete je i vybavit lepší zbrojí. Základními jednotkami jsou kopiníci, štítaři, sekerníci a lučištníci. Dále pak obléhací stroje nebo jízda. Vždy záleží na konkrétní frakci. Co však platí pro všechny je možnost palby do vlastních řad. Pokud tedy dojde ke střetu na blízko, vyvarujte se střelbě do nepřátel, jelikož by mohli padnout i Vaši vojáci.

Ancestors Legacy 3

Shrnutí

Plusy