Dying Light 2 – recenze hry

Druhý díl zombie parkourkové akce Dying Light s podtitulem Stay Human se snaží kráčet ve šlépějích úspěchu prvního dílu. Daří se mu to?

Youtube video

Dying Light 2: Stay Human recenze

Když v roce 2015 přineslo polské herní studio Techland na trh Dying Light, setkalo se prakticky od prvního dne s pozitivními ohlasy jak ze strany kritiků, tak od samotných hráčů. Postupně se tak hra, ve které se kombinují prvky survivalu, parkouru a zabíjení zombií, stala prakticky absolutním vrcholem ve svém žánru. Nebylo tedy velkým překvapením, když Techland po několika letech čekání oznámil vývoj pokračování. Podařilo se jim narůstající trend popularity udržet, nebo s počinem Dying Light 2: Stay Human šlápli tentokrát vedle?

Dying Light 2

Grafika

Nároky na hry vydávané v roce 2022 se neustále zvyšují, a očekávali bychom, že například grafická stránka a vizuální provedení bude již něco, co budou vývojáři považovat za základ a téměř automatickou věc, a budou se snažit vymáčknout ze svého enginu úplné maximum. V případě Dying Light 2 se však toto úplně nepovedlo, a hra vypadá, jako by se grafickým zpracováním zasekla někde v roce 2018, kdy byla poprvé oznámena. Je to velká škoda, jelikož herní svět ukrývá obrovský potenciál, který ovšem Stay Human nevyužívá do plného potenciálu. A to je velká škoda.

Dying Light 2 - 2

Bugy

Hře se také nepodařilo vyhnout se spoustě bugů, které ve většině případů přetrvávaly i s vydáváním řady patchů a opravných balíčků. Zaseklé NPC či propady texturou tak potkaly prakticky většinu hráčů, kteří si hru chtěli zahrát v době jejího vydání.

Hodnocení

Abychom nevypichovali jen nedokonalosti, musíme hře Dying Light 2: Stay Human přičíst i řadu pozitivních faktorů. Hlavní motivy, tedy parkour a zabíjení zombíků nejrůznějšími typy klasických či vlastnoručně modifikovaných zbraní jsou stále velmi zábavné, a ani po desítkách hodin herní doby vás pravděpodobně neomrzí. Ve hře můžete také provozovat spoustu vedlejších úkolů a aktivit, které vám pobyt ve světě zasaženém zombie apokalypsou příjemně zpestří. V konečném ohledu se tak jedná o stále slušnou porci herní akce a zábavy.

Dying Light 2 - 3

Je otázkou, zda-li by si hra odnesla tak kritické hodnocení i v případě, že by se nejednalo o tak favorizovaný a očekávaný počin. V celkovém ohledu se však dá říct, že první díl zůstává stále králem svého oboru, a Dying Light 2: Stay Human se tak nepodařilo svého předchůdce z trůnu sesadit.