Shadow of the Tomb Raider – recenze hry + video návod

Lara Croft je po třech letech zpět a s ní i další nezapomenutelné dobrodružství ve hře Shadow of the Tomb Raider. Fanoušci se po letech dočkali a znovu se tak mohou vydat po stopách dávných artefaktů s kultovní lovkyní pokladů.

Video návod

Shadow of the Tomb Raider recenze

Očekávaný poslední díl z trilogie Tomb Raider vyšel v polovině září a opravdu se povedl. Fanoušci rozhodně nebudou zklamaní, hra nabízí přesně to, co se očekávalo, a navíc i několik novinek a vylepšení.

Shadow of the Tomb Raider

Hned v úvodu hry si lze nastavit optimální obtížnost hry, a to nejen celkovou, ale lze také nastavit obtížnost jednotlivých součástí hry. Pokud vám tedy zrovna dvakrát nejdou logické hádanky, které ke hře už tak nějak patří a rozhodně ani zde nechybí, můžete si nastavit nižší obtížnost a hravě tak hádanky překonat. Stejně tak to lze i v případě bojových scén. Nicméně si hru neužijete naplno, proto se doporučuje nastavit vyšší obtížnost.

Příběh hry

Příběh je naprosto skvělý, po úvodním tutoriálu nás čeká opravdu adrenalinové dobrodružství v džungli po stopách kmene Paititi. Děj se odehrává hlavně v Peru, ale na chvíli se na začátku hry ocitneme i v Mexiku. Máme tu tak otevřený svět, který Lara Croft prozkoumává cestou za bájným artefaktem, který se samozřejmě pokouší ukořistit i její úhlavní nepřítel z organizace Trinity.

TIP: V lednu 2021 současně s Tomb Raiderem i hra GreedFall na PS4

Nechybí klasické „kraftování“ (sbírání materiálu) a plnění vedlejších úkolů, které vám zadají lidé, které na své cestě potkáváte. Objevuje se tu i náš starý známý Jonah, který je Laře věrným souputníkem při jejím dobrodružství. Další klasikou, která nechybí, jsou skryté hrobky. Pokud tedy dohrajete příběhovou fázi hry, čeká na vás ještě spousta zábavy tak jak jste z předešlých dílů zvyklí.

Shadow of the Tomb Raider 2

Novinky

Mezi novinky patří hlavně Lařina schopnost maskování. Nově se totiž Lara může pokrýt bahnem a maskovat se před nepřáteli. Nebo se při plavání pod vodou může nadechovat. Ale pozor na krvežíznivé piraně! Těmi se to pod vodou jen hemží. Po vzoru posledního dílu Uncharted je zde i pasáž, kdy se s Larou vrátíte do jejích dětských let a prohledáváte sídlo rodiny Croftových. Navíc se postupem času dozvíte i něco z historie Lařiny rodiny.

Hodnocení

Celkově vzato je hra perfektním završením trilogie, kdy fyzicky i psychicky dospělá Lara podniká své poslední dobrodružství a vy si ho můžete naplno užít společně s ní.

Ke hře by také mělo v nadcházejících měsících vyjít dalších šest DLC, což je jistě také velice pozitivní zpráva pro všechny fanoušky. Údajně by se mělo jednat o nové příběhové mise, hrobky nebo předměty, a každé DLC by nemělo stát víc než něco přes sto korun.