Counter-Strike: Global Offensive – recenze hry

Counter-Strike: Global Offensive, nebo-li CS:GO je online počítačová hra. Jedná se poměrně o novou hru, protože byla vydána v roce 2012, navazující na předchozí verze Counter-Strike. Hru můžete získat přes platformy Steam nebo Xbox Live Arcade.

Counter-Strike: Global Offensive recenze

Do roku 2018 byla hra dostupná pouze za peníze, ale v daném roce přišla změna a hra je nyní dostupná zadarmo. Navíc byl přidán nový režim battle royale – “Danger Zone“ (volně přeloženo Zóna Nebezpečí). Přidány byly i nové zbraně, postavy, mapy (jak klasické, tak nové) a herní módy.

Counter-Strike: Global Offensive

Jedná se o FPS (First Person Shooter – střílení první osobou) hru, což znamená, že se jedná o střílecí hru. Pokud jste úplní začátečníci, můžete se se hrou seznámit hraním buď s boty (s počítačem) nebo tréninkem také s počítačem. CS:GO se dá ovládat buď klávesnicí a myší, nebo ovladačem DualShock 3.

Na této hře se mi líbí, že můžete hrát s přáteli, nebo prostě online s náhodnými lidmi. Musím uznat, že přidat si přítele na službě Steam a v samotné hře, pokud nevíte, jak na to, není moc jednoduché, ale pokud jste vytrvalí, nezabere Vám to víc, než deset nebo patnáct minut.

Herní režimy

CS:GO nám nabízí osm online módů ke hraní. Pokud ale se hrou začínáte, je tu Casual mode (Nenáročný mód), který je určen pro začátečníky, takže je zlehčený. Například nemůžete zastřelit, ani nijak zranit své spoluhráče. Pokud jste ale soutěživý typ, můžete si zahrát Competitive mode (Soutěživý mód), ve kterém hraje pět proti pěti hráčů a hra končí vítězstvím týmu, který vyhrál šestnáct kol – nebo i remízou. Čím víc hrajete, tím více XP dostáváte a zvyšujete tím svůj level a tím se Vám otevírá víc možností k hraní této hry.

Counter-Strike: Global Offensive 2

Counter-Strike: Global Offensive 5

No a o co tedy ve hře jde? Máte misi, kterou musíte splnit. Dva asi nejznámější hrací módy jsou právě Casual a Competitive (soutěživý). Buď máte misi s bombou, kde musí jeden tým předejít výbuchu bomby, kterou musí tým hlídat, nebo misi s rukojmími, kde musí jeden tým osvobodit rukojmí. Hra končí buď dokončením úkolu jakéhokoliv týmu, vypršením času nebo zabitím všech členů druhého týmu týmem prvním. Týmy jsou dva Counter-Terrorists a Terrorists.

Counter-Strike: Global Offensive 3

Jelikož mě ke hře přivedli přátelé, kteří mě ji i naučili hrát, je pro mě CS:GO velmi zábavná hra. Ale i přesto, že třeba nemáte přátele, se kterými byste mohli hrát, nezoufejte, protože můžete hrát online s náhodně přidělenými hráči. I takto můžete najít nové přátele, se kterými můžete hrát později. Zprvu pro mne byla hra matoucí, protože jsem nevěděla, o co tam vůbec jde, ale když mi bylo vše vysvětleno, a hrála jsem víc a víc, se hrou jsem se seznámila.

Během hraní můžete dokonce i mluvit k ostatním spoluhráčům, pokud zmáčknete klávesu k, zapnete si tím mikrofon, takže můžete něco říct a ostatní hráči Vás uslyší. Upřímně řečeno je to někdy otravné, protože někteří spoluhráči mluví až moc a někdy jde i o nesmysly. S tímto je ale hra skvěle vypořádaná, můžete si totiž v případě, že Vás to otravuje, některé hráče ztlumit.

Counter-Strike: Global Offensive 4

Nevýhodou ale je, že pro hraní některých módů s přáteli, kteří hrají déle a mají vyšší level, musíte mít také level větší než dva, kterého je trošku těžší dosáhnout, hlavně pokud jste noví a nezkušení. Za odehranou hru s málo zásahy nedostanete tak velký počet XP, takže dosáhnout nějakého level-up je poměrně složitější. Samozřejmě pokud na hraní strávíte hodně času, nebo pokud se rychle vylepšujete – čehož dosáhnete tím, že budete trénovat – tak to půjde rychleji. Dokonce se počet XP k dosáhnutí level-up zvýšil.

Z vlastní zkušenosti vím, že pro úplné začátečníky je poměrně složité vydržet “naživu“ během hry, ale pokud se nevzdáte, brzy si najdete nějakou taktiku a pochopíte, jak to ve hře chodí, takže se nevzdávejte, protože po chvíli je hra opravdu zábavná a budete u ni schopní vydržet spoustu hodin.