PUBG Mobile – recenze hry

Takzvaná matka všech Battle Royale her, je jedna z nejznámějších a nejrealističtějších Battle Royale her pro mobilní telefony. Jedná se o „menšího“ sourozence hry PUBG, která je k dispozici na počítač. Ovšem tady si dali vývojáři opravdu záležet a jejich dílo se velmi povedlo.

Hra Pubg byla vydána na začátku roku 2018 a podílely se na jejím vytvoření hned 4 studia: VNG Game Publishing, Tencent Games, Krafton a xFAIRx.

Pubg game – jeden ze sta

Hra nabízí mód pro jednotlivce, pro dva, či pro celou skupinu hráčů. Hned na začátku hry se objevíte v letadle spolu s dalšími 99 hráči a vaším úkolem je opustit letadlo tak, abyste se dostali na vaše vybrané místo na ostrově.

PUBG Mobile 3

Hned potom začne opravdový stres. Jakmile doskočíte, tak vaším jediným úkolem je co nejdříve najít zbraň, medikace, výstroj, zkrátka vše, co potřebujete, abyste přežili. Nebudu vám lhát, v této hře vaše nervy pracují na maximum. Totálně se necháte unést okolními ruchy, krajinou a starostmi jakou zbraň si zrovna vezmete. Poté už jen sedíte se zpocenýma rukama a naprosto ignorujete realitu.

PUBG Mobile 2

Nenechte se odradit

Ačkoli se jedná o online hru, tak i zde můžete potkat takzvané AI (Artificial Inteligence) hráče-hráče s umělou inteligencí. Nejedná se tedy o skutečného hráče, ale pouze o robota, který má naprogramovaný přesný algoritmus a za hráče se pouze vydává. Tito roboti jsou vskutku otravní a mohou kazit váš požitek z celé hry, dokonce vás i odradit.

PUBG Mobile 4

Nebudu vám lhát, je celkem zvláštní, když se před vámi objeví „hráč“, který na vás jen tupě civí a maximálně jednou vystřelí. Nenechte se ale znechutit, roboti vás budou doprovázet pouze v přibližně 10 úvodních hrách. Jsou tam ale z nějakého důvodu, a to takového, že vás hra chce nejdříve seznámit s jejím ovládáním, než se vrhnete do boje proti skutečným hráčům Jakmile dosáhnete vyšší úrovně, tak už o AI hráče ani nezavadíte.

Nedostatky

Ačkoli je tato hra vytvořena opravdu profesionálně, tak má i nějaké nedostatky. Například ovládání. Budete se muset spokojit s celkem nepřehledným množstvím tlačítek, které se mohou překrývat s ostatními tlačítky. Budete si také muset zvyknout na to, že občas na něco omylem zmáčknete. Například omylem vystřelíte, což vás může osudově prozradit. Uspořádání tlačítek se dá ale jednoduše modifikovat a nastavovat. Než si ale přijdete na to uspořádání a velikost tlačítek, které vám vyhovuje nejvíce, zabere vám to docela čas. Vývojáři ale přidali také celkem šikovná tlačítka, například automatické běhání (jednoduše přejedete prstem k horní části obrazovky a postava běží sama) nebo volný pohled (abyste se rozhlédli, tak nemusíte vůbec hýbat se zbraní)

PUBG Mobile

Jak a kde ji stáhnout

Hra je dostupná jak na Android, tak na iOS a to zdarma. Můžete si ji stáhnou a App Store či Google Play. Požadavky na systém jsou opravdu nízké.

iOS: iPhone 5S nebo vyšší s iOS 9 nebo novějším.

Android: Alespoň Android 5.1 Lollipop, 2 GB paměti RAM

U obou operačních systémů musíte mít volných aspoň 1,5 GB vnitřní paměti.

Závěr

Hra disponuje skvělou grafikou i optimalizací. Ačkoli ze začátku hrajete proti AI, tak matchmaking je dobrý. Menu hry je také poměrně přehledné a jednoduché. V nastavení můžete upravit opravdu cokoli, což se lidem, kteří se v tom trochu vyznají, bude líbit. Hře bych ale vytkl poměrně velké množství mikrotransakcí, ikdyž je tato hra zdarma, tak do toho nějaké ty peníze prostě dáte. Také nejsem moc spokojen s ovládáním, které je někdy opravdu otravné. Když ale pomineme tyto nedostatky. tak je tato hra skvělá. dovolil bych si říci, že i bezkonkurenční v této kategorii. Dokáže jí oponovat snad jen Call of Duty Mobile, která ale není tak realistická. Zkrátka pokud máte rádi realistické hry, u kterých se ale také zapotíte, tak tato hra je přímo pro vás.