Dungeon Siege III – recenze hry

Dungeon Siege III, akční hra s prvky RPG a propracovaným příběhem. Hra je vybavena fantasy dobrodružstvím, zajímavým putování krásnou krajinou a rozmanitými padouchy.

Každá ze čtyř postav má devět základních schopností – tři obranné, šest útočných a jsou rozdělené do dvou bojových postojů. Všechny schopnosti se vyvíjejí získáváním zkušeností. Počet celkových schopností je celkem malý. Oproti dílu Dungeon Siege II je systém kouzel změněný a každý hrdina má předem určitá kouzla.

Například Anjali může vytvořit ohnivé pole a přivolat démonického psa. V DS III nejsou žádný lektvary, takže vaše přežití není založeno na zásobování v obchodě, což se může zdát těžší, ale výrazně se zkrátí čas strávený nakupováním. Z nepřátel ale padají „bubliny“ života nebo many, které můžete sebrat a obnovit jej. Přestože na vás DS III pravidelně vrhá nové typy nepřátel v různých prostředích, vše, co budete moci udělat, je vyladit schopnosti a nadání, přidat vyšší procenta ke kritickému poškození nebo snížit náklady na  speciální dovednosti. Hry tohoto typu obvykle nenabízejí příliš mnoho příběhu, takže je určitě vítáno, jak velkou pozornost získává obsidiánská verze DS. Postavy interagují v rozhovoru a rozhodnutí učiněná v průběhu hry, mohou ovlivnit události ve hře.

Dungeon Siege 3 - 1

Kouzelné efekty jsou naprosto úžasné a v kombinaci s propracovanými, kreativními, nepřátelskými designy je vizuálně DS3 mezi prolézajícími dungeony bezkonkurenční. Zdá se však, že přidání hloubky příběhu způsobilo, že Obsidian zapomněl na některé základy akčních RPG. Mini-mapa neposkytuje žádné informace o tom, kterým směrem byste se měli ubírat a musíte stisknout E pro sebrání každého jednotlivého kousku. Ačkoli online hra čtyř hráčů je možná, je to také chaotický nepořádek. Kamera se neustále chvěje, protože se snaží sledovat akci, kouzelné efekty, jak jsou světlé a barevné, znesnadňují rozpoznání toho, co se skutečně děje na obrazovce a bojové arény jsou příliš malé na to, aby pojaly více než dva hráče.

DLC Poklady slunce

Dungeon Siege 3 - 2

Poklady Slunce, velká expanze DLC, nepřidává jen velké množství nového obsahu, ale také poskytuje hráčům řadu nových předmětů. Poslední velký dodatek Poklady Slunce nabízí esence. Esence je položka (nezabírá slot v inventáři), kterou můžete použít k okouzlení jakéhokoli předmětu, tzv. enchant. Díky tomuto novému systému esence je o něco zajímavější projít celou hru s novou postavou, a když se dostanete do Aranoi, můžete mít už vylepšené všechny předměty esencemi. Pokud jste měli potíže s posledním nepřítelem v základní hře, postranní výlet do Aranoi vám poskytne dostatek XP k získání několika úrovní, přičemž level 35 je nyní novým limitem úrovně postavy. Nové a super výkonné legendární zbraně, které můžete najít pro každou ze svých čtyř postav, vám také jistě pomohou v pozdní hře – zejména, pokud je okouzlíte esencemi.

Dungeon Siege III je určitě hra, kterou si každý milovník fantasy a RPG užije. I když je hra kompletně v angličtině, lze na internetu sehnat i češtinu a vychutnat si i dobrodružný příběh.