Horizon Zero Dawn – recenze hry

Po třech letech od vydání akčního openworld RPG Horizon Zero Dawn pro PlayStation v roce 2017 se dočkali i fanoušci ryze počítačových her. Kromě vylepšené grafiky je hráčům dostupný také datadisk s názvem The Frozen Wilds, který je součástí kompletní edice. Velká kvalita hry z dílny Guerrilla Games je umocněna několika rovinami – lore se odkrývá pomalu a jste neustále drženi v napětí.

Horizon Zero Dawn recenze

Stejně tak je postupně odhalován příběh hlavní postavy Aloy. Nic není servírováno na zlatém podnose. Je jen na vašich hráčských schopnostech, jak rychle zjistíte, proč je planeta Země tak nepodobná tomu, jak ji známe dnes. A věřte mi, nedá vám to spát.

Horizon Zero Dawn

„Přežití vyžaduje bezchybnost“ – Aloy

Aloy je hrdinka, co se vám vryje do paměti. Je definicí silného ženského charakteru. Její příběh je vám nastíněn už od jejího samého dětství. To dává hráči možnost navázat s ní citový vztah. Jakýmsi snad už standartním prvkem je možnost volit odpovědi v dialozích. Ve většině případů vybíráte z procítěné nebo chladné až sarkastické odpovědi. Ostatně nadhled hrdinky byl jeden z detailů, který mě povznášel nad nepříznivým osudem její života a prostředím do kterého je hra ZeroDawn zasazená. Nejedná se totiž o zrovna šťastné místo a najdete mnoho paralel s dnešními obavami, jako je postupné ubývání obnovitelných zdrojů nebo hrozba nekontrolovatelné umělé inteligence.

Horizon Zero Dawn 2

Herní svět plný otázek a překvapivých střetů, které vás nepustí od obrazovky

Bude chvíli trvat, než vám vznikne ucelená skládačka toho, proč se všude prohání zvířata, která jsou vlastně velmi sofistikované stroje a proč na vás některá utočí, zatím co jiná jsou mírumilovná. Hra po celou dobu balancuje na hranici postapokalyptického světa ohrožovaném svrchovanými stroji. Zároveň lidstvo udělalo několik kroků zpět. Jedním z nich je rozdělení civilizace do kmenů, které spolu (překvapivě) nevycházejí moc dobře.

TIP: Spider-Man – recenze hry

Také nečekejte, že Aloy bude využívat k boji se zvířaty nejnovější high-tech zbraně. Jediným vaším vyspělejším pomocníkem v boji bude „focus“ – zařízení podobné handsfree, dávající mnoho možností jako sledovat stopy zvířat, vidět jejich slabiny či si přehrát vzpomínky na dávnou minulost. Základními zbraněmi pro vás bude luk, oštěp nebo prak.

Další nezpochybnitelná kvalita Horizon Zero Dawn je samotné herní prostředí. Je obrovské, graficky nádherné a nabízí spoustu vyžití. Na mapě se dá se orientovat bez potíží i přes její rozsáhlost. Jediným nepatrným mínusem jsou sidequesty. Časem se opakují, což je ale drobnost, s kterou se u RPG počítá a pod celkovým dojmem z hry nad ní lze přimhouřit oči. Avšak nedoporučuji je přeskakovat, uniklo by vám mnoho dílů skládačky.

Horizon Zero Dawn 3

Čeština

Konečně je k dispozici překlad = CZ titulky na PC verzi. Stahujte zde.

Uživatelsky dostupná hra pro všechny

Počítačovou verzi si oblíbíte i za absence gamepadu, ovládání je příjemné i v kombinaci myš a klávesnice. Nejen díky těmto faktům si hru užije i naprostý nováček. Jen upozorňuji, že pokud toto bude první RPG hra, která se vám dostane pod ruce, už se jen tak s něčím nespokojíte. Pokud jste ostřílení hráči a měli byste si zahrát jednu hru z roku 2020 tak v tomto případě neuděláte krok vedle a zažijete alespoň 50 hodin hraní.