Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 recenze hry

Když se řekne skateboardista nebo počeštěně skejťák, většině lidí se jako první (a dost možná i jako jediné) jméno vybaví Tony Hawk. Tento americký jezdec je pro svůj sport stejně tak zásadní jako třeba Wayne Gretzky pro lední hokej nebo Diego Maradona pro fotbal, třebaže skateboarding je o poznání mladším sportem, který svůj boom zaznamenal až v osmdesátých letech minulého století.

Není proto divu, že když se v roce 1999 chystala americká vývojářská společnost Activision vytvořit hru o skateboardingu, přizvala k tomu právě jeho, a to tak, že po něm celou hru rovnou pojmenovala na základě exkluzivní licence.

Recenze THPS

Tony Hawk Pro Skater je jednou z těch vůbec nejslavnějších videoherních sérií všech dob, přičemž si ji zahrály miliony hráčů napříč generacemi. A že měli z čeho vybírat, jelikož do této rodinky patří více než dvacítka titulů, které jsme si mohli zahrát na různých konzolích i na počítači. Ruku na srdce, poslední díly série již tak vydařené nebyly, a proto byl vývoj dalších po nepříliš povedeném Tony Hawk pro Skater 5 ukončen. To ovšem neznamenalo konec série. Hráči samotní pak žádali návrat k prvním dílům, které na svou dobu vynikaly výbornou hratelností, ale třeba i ikonickým soundtrackem. A nakonec jim bylo vyhověno.

Tony Hawk's Pro Skater 1

Po úspěchu remasterovaných starších titulů ze slavných videoherních sérií jako Crash Bandicoot nebo Resident Evil, přišel s něčím podobným také Tony Hawk a v září loňského roku vydal přepracovanou verzi prvních dvou dílů, která nese název Tony Hawk’s Pro Skater 1+2. Jedná se tedy v podstatě o dvě hry v jednom. Dodejme ještě, že hra je dostupná pro všechny platformy, a to včetně PS5.

Jaký je Tony Hawk’s Pro Skater 1+2?

V zásadě můžeme říci, že tak dobrý, jak si ho pamatujeme. To, co fungovalo kdysi, funguje i nyní, jen s tím rozdílem, že to vypadá o poznání lépe. Byla kompletně přepracována grafika a vše ostatní do detailu vymazlené. Ovšem, nejedná se o čistý remake jedna ku jedné. Hra totiž obsahuje i prvky, které se v původním originálu nenacházely. Kupříkladu můžete provádět takřka všechny triky, které se napříč sérií objevily, a ne pouze ty, které obsahovaly první dva díly. To celou hru posouvá zase o level výše a dává vám nové možnosti. Stejně tak, jako si můžete třeba vybrat z klasického ovládání, tak i to toho moderního. V dobách Playstationu 1 nebyl samozřejmě k dispozici online multiplayer, který zde už samozřejmě nechybí, nicméně můžete stejně tak soupeřit s kamarády i doma u jedné konzole v rámci jedné rozpůlené obrazovky.

Tony Hawk's Pro Skater 3

Náplň hry

Co se týče náplně hry, Tony Hawk je zkrátka simulací ježdění na skateboardu, přičemž zde máte za úkol v neúprosném časovém limitu získat vašimi schopnostmi co nejvíce bodů a k tomu také sesbírat co největší množství předmětů, které se na tratích nacházejí. Díky tomu se poté posouváte dále a získáváte body. Za tyto body si poté můžete nakupovat různá vylepšení pro svůj skate, oblečení a tak podobně, stejně tak získáváte zkušenosti pro svou postavu.

Tony Hawk's Pro Skater 2

Ta pointa je stále stejná, nicméně není to vůbec na škodu. Obzvlášť, když vše původní zůstalo na svém místě. Vrátíte se tak na své oblíbené tratě a v uších vám bude znít onen úžasný soundtrack jako tehdy. K tomu nemůže chybět ani oblíbený editor, který vám dává možnost vytvořit si vlastní mapu, pakliže se vám některá z celkově devatenácti dostupných nezamlouvá. Vše je pak velice jednoduché a zakrátko můžete mít hotov vlastní svět, ve kterém se dozajista vyřádíte.

Youtube video

Verdikt

Pakliže patříte k nostalgikům, kteří mají značku Tony Hawk spojenou s dětstvím a dospíváním, kdy jste trávili na jednotlivých lokacích i stovky hodin, určitě vás Tony Hawk Pro Skater 1+2 nezklame. Dostanete všechno to, co jste na té hře měli rádi, a co víc, v moderním grafickém kabátku. Stejně tak má titul co nabídnout i novým hráčům, kteří s touto sérií neměli dosud žádné zkušenosti. Tony Hawk se zkrátka vrátil ve velkém stylu a velice jednoduše se může stát hrou, která vás zabaví na dlouhé hodiny. A že ty zde umí ubíhat sakra rychle.