Elden Ring – recenze hry

Začátek roku 2022 byl pro většinu fanoušků série Dark Souls velmi očekáváným obdobím. Vývojářské studio FromSoftware, které stojí mimo jiné právě za nejúspěšnější souls-like trilogií, totiž letos v únoru přineslo na herní trh Elden Ring, další hru s mechanikou sbírání duší, extrémně vysokou obtížností a unikátním systémem vyprávění příběhu.

Jak si tedy Elden Ring vede v porovnání s jinými tituly tohoto mezi hráči vyhledávaného žánru?

Elden Ring recenze

Systém sbírání duší zůstal, spousta věcí však prošla změnou. Již na první pohled je vidět, že Elden Ring tak trochu vybočuje ze zaběhnutých kolejí klasických soulovek. Přestože hlavní myšlenka – sbírání “duší“ (v případě Elden Ringu se jedná o runy) z těl padlých nepřátel a jejich využití k vylepšení vlastností postavy – ve hře zůstala, autoři se tentokrát pustili do neznámých vod hned na několika frontách.

Elden Ring 1

Tou nejvýraznější je pravděpodobně zasazení příběhu do fiktivního světa The Lands Between, který je však na rozdíl od předchozích her z dílny FromSoftware koncipován jako open-world. Prakticky od začátku hry se tak můžete vydat do velké části již přístupného světa nezávisle na tom, co Vám hra radí.

Elden Ring 2

S tím také souvisí přítomnost zavedení nového dopravního prostředku, který Vám pomůže s přesunem na delší vzdálenosti. Tím je Torrent, podivný druh koně s rohy, a získat jej můžete již v úvodní části hry. Právě možnost jízdy je jedním z dalších prvků, který jsme u předchozích soulovek zatím neviděli, a nutno říci, že v Elden Ringu funguje na výbornou. Torrent Vás navíc doprovází i do bitev s nepřáteli, a může tedy sloužit jako užitečný pomocník v náročných soubojích.

Svět Elden Ringu je nevídaný

A že se je na co dívat. Diverzita jednotlivých lokalit v The Lands Between je opravdu výrazná, od zasněžených ostrých hřebenů obrovských hor přes široké pláně poseté zhoubnou nákazou spalující vše živé až po zaplavené údolí plné pozůstatků chrámů a budov z dob minulých. To vše můžete prozkoumávat buď po vlastních, nebo právě z koňského hřbetu. Vizuální stránka celé hry je jednou z charakteristik FromSoftwaru, a i v tomto případě nás vývojáři neochudili o dechberoucí podívanou.

Elden Ring 3

Hratelnost cílí i na nové hráče žánru

Co se týče samotné hratelnosti, Elden Ring si sice udržuje vizitku hardcore her, kde umírání bude Váš denní chléb, na rozdíl od např. série Dark Souls je však ovládání opět o něco plynulejší, a ani noví hráči se tak nemusí obávat zbytečné výzvy hned od začátku. Alespoň určitě ne z pohledu ovládání, které je opět uzpůsobené spíše pro ovladač, hra je však velmi dobře hratelná i na klávesnici a myši.

Pokud jste milovníkem výzev či fanouškem souls-like titulů, Elden Ring určitě stojí za zvážení. Do žánru totiž díky inovativním prvkům přináší nový vítr a je hezké vidět, že i hráči hru hodnotí jako krok správným směrem. Jestli Vám tedy z recenze přišel Elden Ring alespoň trochu lákavý, tak neváhejte, osedlejte svého Torrenta a vydejte se na velkolepou výpravu do The Lands Between.

Koupit hru

Podobné hry: