Hitman 3 – recenze hry

Hitman 3 je nová hra z ledna roku 2021 od společnosti IO Interactive – vývojářů, co mají na svědomí kromě série o Hitmanovi, taky známou střílečku Kane & Lynch.

Hitman, neboli Agent 47, je nájemný vrah. Je tedy jasné, že cílem každé epizody je vražda. A to všemi možnými prostředky. Hra nabízí nespočet možností od těch elegantnějších po nejmožnější drasťárny. Můžete svou oběť otrávit jedem, zastřelit nebo třeba utopit v záchodě. Taky lze vražda zamaskovat jako nehoda. Ve vynalézavosti se meze nekladou.

Hitman 3 – cesta kolem světa za pár hodin

Každá mise je naprosto odlišná. Pohybujete se v různých státech a na různých místech (od obyčejných domů po konání obrovských událostí). Chtěli jste se vždy podívat do Paříže nebo třeba do Tokia? No, tak teď máte možnost. Čeká na vás celkem šest destinací, které můžete prozkoumat. Atmosféra každé epizody je zcela jedinečná a nápaditá svým vlastním způsobem. Většinou máte za úkol eliminovat oběť. Někdy se ale musíte potýkat i s tím, že chce někdo eliminovat agenta 47 nebo můžete vyřešit vraždu, kterou pro změnu nemáte na svědomí vy.

Hitman 3

Vždy jde však o moc a peníze, jak už to bývá. A pokud máte zabíjet, jde vždy o vlivnou osobnost. Na začátku každé mise je vám cíl v krátkosti představen. Zpravidla jde o jednoho člověka, ale občas i o víc. Někdy je na vás, jak se cíle zbavíte, jindy si klient přeje, aby to vypadalo třeba jako nehoda. A i za předpokladu, že si žádá přímo nějaký způsob usmrcení, nemusíte se bát, že to nějak ochudí originalitu.

Další možnost jak splnit svůj úkol je držet se drobných příběhů. Můžete získat cenné informace z toho, co zaslechnete, čímž se vám otevře nová cesta, a obdržíte instrukce ke splnění cíle. Během celé hry získáváte achievementy plněním challengí, za splnění poté dostanete třeba nový outfit nebo různé vymoženosti.

Hasta la vista, baby

Zabíjíte pracovníky v různých uniformách, abyste zapadli a dostali se, kam potřebujete, sbíráte předměty, co se můžou hodit, a zároveň vás nikdo nesmí vidět. A když se stane, prostě se schováte do kontejneru a nebo postřílíte všechno, co se pohne. Zkrátka si můžete vytvořit svou vlastní cestu. A to nejlepší na tom je, že si to pak můžete zahrát znovu a vytvořit si cestu úplně jinou.

Hitman 3 - 3

Nutno ale podotknout, že na to, abyste všechny kolem postříleli je Hitman 3 opravdu až moc originální. Proč si vybírat způsob, který můžete použít v každé střílečce, když můžete smrt rafinovaně naplánovat a užít si tak naplno i strategičnost, ke které vás hra otevřeně pobízí?

Oproti předchozím dvoum dílům je tu jedna z hlavních novinek foťák, který dokáže rozšifrovat zámky, což se může vždycky hodit. Dobré je sbírat všechno, co se dá. Takový šroubovák nebo hasák jsou agentovi nejlepší kámoši. Určitě se také chopte každého klíče nebo přístupové karty, co se bude někde válet, a nezapomínejte hru čas od času uložit, abyste se mohli vrátit, kdyby se něco nepovedlo. Je tam sice autosave, ale ten ukládá jen v pravidelných intervalech co deset minut.

Umělá inteligence

Grafika hry je skvělá, pohyby postav plynulé, vyzdvihla bych obzvláště detaily jako grafické zpracování vlnícího se třpytivého moře. Na atmosféře dodává i skvěle zvolená vážně laděná hudba. Na počítačové verzi jsem navíc nenašla žádné bugy, a to se cení!

Samotný příběh, co provází celou sérii mě až tak nenadchnul, ale to bude možná tím, že jsem nečetla knižní předlohu. Nicméně, uměle vytvořený – naklonovaný – agent s vytetovaným kódem zezadu na krku, je skvělá hlavní postava.

Hitman 3 - 2

Ale nebudu lhát. Na to, kolik hra stojí, bych těch misí uvítala víc. Jasně, pokud vám přijde, že máte málo herních zážitků a hodně peněz, můžete si dokoupit sniper mode nebo deluxe edition.

A pokud spíš váháte jestli hru vůbec zakoupit, můžete si ji na Epic Games vyzkoušet zdarma.

Další, co bych Hitmanovi vytkla, je nepřehledné menu. Chvíli trvá, než si na něj zvyknete (jestli vůbec). A krapet bych zkritizovala i chování NPC postav. Jinak to nejde, chápu. Ale cyklické vzorce jejich chování jsou někdy zkrátka k smíchu. Střílíte na váš cíl, ale netrefíte se, mu se nad hlavou objeví otazník, a ano, sice uteče, ale do chvilky je zpátky na stejném místě a čeká, jestli se podruhé konečně trefíte. Další vtipnou záležitostí je, že těla ukrytá ve skříních se nikdy nenajdou. Ale proč by si na to vrah stěžoval, že?