Far Cry: New Dawn – úhel pohledu

Ubisoft si pro hráče opět přichystal nový díl ze série Far Cry, tentokrát s přídomkem New Dawn. Ten se odehrává ve světě známého již z předchozího dílu, posouváme se ovšem do doby o několik dlouhých let vzdálené, a to potom, co se odehrála devastující nukleární válka.

Far Cry: New Dawn recenze

Tato recenze by asi šla vcelku jednoduše odbýt tím, že bych napsal, že nový díl je pouhá kopie dílu předchozího a byť je to do jisté míry pravda, tak jsem si i tak hru náležitě užil.

Far Cry: New Dawn

Mapa je stejná jako v předchozím dílu, z budov jsou teď už ale jen ruiny. Na druhou stranu i přes hrůzy, které se ve světě před několika lety odehrály, celé prostředí je až idylicky pokryté všudypřítomnými květinami. Ovládání je stejné, příběh je stále klišé, vedlejší mise mají stejný průběh, všechno je to prostě tak nějak stejné, byť o něco vylepšené.

Far Cry: New Dawn 3

Hlavní dějová linka se pohybuje okolo nepřátelské tlupy „the Highwaymen“, která je vedena sestrami Mickey a Lou, kteří chtějí získat moc snad celým světem a jak samy říkají „jedinou měnou v tomto světě je moc.“ O příběhu se nedá říct, že by byl vyloženě špatný, do typického postapokalyptického světa zapadá, není ale ničím výjimečný.

Far Cry: New Dawn 4

Mile překvapen jsem byl novým systémem vylepšování zbraní. Z počátku máte přístup pouze k první ze čtyř úrovní zbraní, což vás v podstatě omezuje na zrezlou pistoli a brokovnici, se kterou opravdu moc paseky nenaděláte. Přes vylepšování vašeho tábora se vám však postupně odemknou i další úrovně, a tak už budete moct efektivně likvidovat i obtížnější nepřátele a zbraně si vybavit třeba i lepšími mířidly, nebo tlumičem. Obdobně to funguje i s vozidly, či fast travelem.

Far Cry: New Dawn 2

Jaký je tedy závěr? Vše závisí na úhlu pohledu, nový díl můžete sice považovat za prostou kopii, protože ze 75 % se jedná o identickou hru. Díky vylepšování zbraní nebo novým misím zvaným expedice, odehrávajících se třeba na Alcatrazu, je ale hra opět o něco zábavnější a dotaženější. Pokud jste se tedy ke konci Far Cry 5 ještě nenudili, určitě vyzkoušejte i tento díl.