Playdead’s Inside – recenze hry

Pakliže se nudíte, a to v této nelehké době není nikterak neobvyklé vzhledem k tomu, že máme nyní k dispozici daleko více volného času, než kdykoliv jindy, dost možná pátráte po způsobech, jak se zabavit. Jedním z těch nejoblíbenějších je pak hraní her, už z toho důvodu, že množství času trávíme s telefonem či tabletem v rukou.

Při hledání dalšího herního zážitku můžete na App Storu narazit také na hru s názvem Playdead’s Inside. Tato hra zaznamenala velice kladné ohlasy již před několika lety, kdy se objevila na PS4, Xboxu i na PC, následované dalšími platformami včetně zařízení s podporou iOS. Nyní je hra však dostupná zcela zdarma pro telefony a tablety z rodiny Apple, tudíž je nejvyšší čas si jí vyzkoušet.

Playdead’s Inside

Proč si Inside na iPhone či iPad zahrát?

V první řadě bychom si měli říct, o jaký typ hry jde. Jedná se plošinovou „skákačku“, přičemž se pohybujete vesměs pouze směrem doprava, a to v nezaměnitelném takřka šedivém vizuálu, jenž už sám o sobě nabízí podnětné myšlenky a otázky, kde jste se to vlastně ocitli. Prostředí hlubokého lesa, industriální továrny, hloubky zatopených kanálů. To vše zde najdete.

Tvůrci se inspirovali slavným románem 1984 od George Orwella, což je ostatně také na hře znát. Disponuje totiž velice chladnou a tajemnou atmosférou, která každého hráče velice snadno vtáhne.

Celou hrou pak prostupuje jakési temné tajemství, jemuž musíte přijít na kloub. To vám je hned od počátku znesnadňováno, protože nedostane vůbec žádné informace ani instrukce do začátku. Jste hned hozeni do hry, přičemž ovládáte malého chlapce, který se na první pohled ztratil v temném lese, nicméně není to tak jednoduché. To však brzy zjistíte.

Playdead’s Inside 2

Hra nabízí zhruba tříhodinový velice intenzivní zážitek, na který budete dlouho vzpomínat. Narazíte zde ovšem i na relativně klidnější pasáže, přesto vám hra nedovolí usnout, protože ona hutná atmosféra je všudypřítomná po celou dobu. Hra pak také nabízí alternativní konec a další skryté úkoly, díky čemuž je vhodné si jí zahrát znovu a užít si tu mrazivou atmosféru ještě nejméně jednou.

Ovládání

Co se týče ovládání, v podstatě využíváte pouze několik základních tlačítek pro pohyb doleva, doprava, výskok, skrčení a přesouvání různých předmětů. Proto se hra hodí pro každého, a tudíž i ty, kteří nemají s hraním na dotykové obrazovce zkušenosti.

Playdead’s Inside 3

Nechte se vtáhnout do velice zvláštního utopického světa, který přímo láká na to jej probádat a pochopit. Pakliže se rádi bojíte a máte rádi tajemství a záhady, přičemž k jejich vyřešení musíte absolvovat strastiplnou cestu plnou různých úkolů a logických hádanek, hra Inside je pro vás jako dělaná. Obzvlášť, když se ponoříte do tmy a vezmete si sluchátka. Inside je totiž dokreslen pouze jemným a decentním soundtrackem, který však dokáže velice snadno zježit chlupy na rukou. Tudíž je potřeba dávat pozor, aby vám z nich vaše zařízení nevypadlo.