Orwell – recenze hry

Velký bratr stále kouká a vy jste nově operátorem nového vládního systému Orwell určeného pro tajné sledování občanů Státu (fiktivní stát, vytvořený ve hře.. zvaný the Nation). Orwell je indie hra od německého vývojáře, která je pojmenována po George Orwellovi, který psal anti-utopistické novely.

Souvislost je velká, jelikož máte vlastně pod kontrolou každou citlivou informaci každého člověka.

Hra Orwell – recenze

Orwell - recenze hry

Musíte pečlivě posoudit každou informaci, hlavně do hloubky. Spousta věcí, a tak to je i v každodenním životě, má totiž dvě stránky. Jednu, kterou uvidíte jako první a kdesi skrytou druhou, které si na první pohled nevšimnete. Rozhodujete vy, jakou vyberete a odešlete nadřízenému. Učitelka může mít na veřejném profilu, že vládu podporuje a psát si s kamarády ve skupině, že jsou to vrazi.. Je pak na vás, abyste si vybrali jednu textovou „bublinu“ a odeslali jí dispečinku.

Orwell - recenze hry 2

Pojďme si tedy přiblížit technickou stránku hry. Jak už je zmíněno výše, jde o Indie hru, která běží na na Unity enginu, která spoléhá především na atmosféru, příběh a rozhodnutí. Garantujeme vám, že se do hry vžijete. Dialogy a telefonní hovory, které odposloucháváte, jsou hezky nadabované a hra nedělá ani kouskem dojem, že jde ve skutečnosti o jednoduchou indie hru, ke které ani není potřeba klávesnice. Používáte pouze systém, kde přepínáte okénka, čtete zprávy, profily, dokumenty v telefonu, a tak dále. Hudba je dynamická podle dění, takže se ještě lépe vžijete do děje a na bugy v této hře téměř zaručeně nenarazíte.

Orwell - recenze hry 3

Aby bylo soukromí lidí alespoň částečně zaručeno, byl všemohoucí monitorovací systém svěřen do rukou pouze vám, zodpovídáte se nadřízeným, kteří vás budou navigovat, ale co jim řeknete je pouze na vás, můžete jim v mnoha případech i lhát, tam nastávají těžká morální rozhodnutí. Budete s jednotlivými lidmi soucítit a nepředáte věci, co budete považovat za bezvýznamné, vládě nebo budete otrokem vlády a budete předávat každou informaci, která možná není ani nezbytně nutná, ale ohrozí možná i nevinné lidi? Váhu těchto rozhodnutí si totiž až do konce hry ponesete vy a také zde nastane moment, kdy dojde k vyvrcholení a záleží jen na vás a vašich minulých rozhodnutích, jakým koncem hru dohrajete vy.

Hra vás donutí se zamyslet minimálně ještě na několik dní a po dohrání vám s jakýmkoliv možným koncem vyrve dech, budete ohromeni tím, co jste prošli a mnozí z vás si hru ještě v budoucnu alespoň jednou zahrají. Hra k tomu přímo láká.

Hodnocení

Celkově se jedná o velmi povedený a propracovaný kousek, který by si měl zahrát každý fanoušek příběhovek, kterému nebude vadit, že ve hře chybí „akce“ a že jde z velké části o „textovku“ za to napětí jí rozhodně nechybí.

Podobné hry: