Slime Rancher – recenze hry

Hra Slime Rancher je úžasnou a možná trochu děsivou kombinací jednoduchosti, roztomilosti, podivnosti a dokonce zvrácenosti. Ačkoliv se tato kombinace může zdát trochu zvláštní a ne zcela reálná, věřte, že Slime Rancher jí skutečně je. Ale proč vlastně?

O co ve hře Slime Rancher jde

Myšlenka Slime Rancheru je vlastně velmi jednoduchá. Chováte slizy, které krmíte a oni vám za to čas od času vyprdnou bobek. Tedy, oficiálně samozřejmě nejde o bobky, ale o plorty, které potom sbíráte a pomocí jakési prazvláštní technologie prodáváte za nemalý peníz na planetu Zemi. To nás dostává k další věci, a to k té, že vaše farma na slizy se nenachází na Zemi, nýbrž na vzdálené planetě nazývané Far, Far Range.

Na této planetě žije spousta různých druhů slizů, z nichž každý má pro chov svá specifika. Každý potřebuje jiné jídlo, někteří potřebují být ve tmě či ve vodě a nemálo z nich je poměrně nebezpečných. Vašim cílem tedy samozřejmě je objevit všechny druhy slizů, rozšiřovat svou farmu a tím i nabídku plortů. Ve hře existuje i poměrně jednoduchý systém ekonomiky, který vás přiměje alespoň trochu přemýšlet o tom kdy jaké plorty prodat a se kterými raději ještě počkat.

Dojmy ze hry

Slime Rancher je vskutku zajímavou a během jisté doby i zábavnou hrou, která za svou jednoduchostí skrývá poměrně promyšlené prvky. Ze začátku vás hra nadchne a budete chtít prozkoumat celý svět a objevit všechny druhy slimáků. Dál vás požene touha po výdělcích, následném vylepšování vaší farmy a zlepšování chovu vašich slizkých přátel. Nicméně velmi brzo dospějete do bodu, kdy už budete mít vše, co jste chtěli nakoupené, vše důležité budete mít objevené a prozkoumané a tak vás hra pomalu omrzí.

Slime Rancher

Co se grafiky týče, nečekejte kdovíjaký zázrak, hra sází spíše na roztomilost a milé, barevné prostředí. To ale rozhodně není žádné minus, tato milá grafika je vlastně docela příjemná a svým způsobem uklidňující. V některých chvílích vám však může připadat i trochu zvláštní. Občas zkrátka nastane chvíle, kdy musíte nějakého slimáka připravit o život, a to, co v poslední chvíli před jeho usmrcením vidíte, je jeho roztomilý úsměv.

Takže, abychom to nějak shrnuli, hra Slime Rancher je vhodná pro každého, kdo si chce odpočinout od složitých herních mechanik a chce se zkrátka na chvíli ponořit do cizího světa plného roztomilých potvůrek. Pokud však vyhledáváte nějakou větší akci nebo něco, co vás zabaví na delší dobu, raději zvolte jinou hru.

Hra Slime Rancher je dostupná na PC, PS4 a Xbox One.

Další recenze her: