Project Hospital – recenze hry

Project Hospital je budovatelská strategie od českých vývojářů Oxymoron games, která se snaží o zacházení i do těch nejmenších detailů. To ovšem způsobuje, že hra často zapomene na základní prvky, které by hra jako tato potřebovala.

Project Hospital

Například inteligence stále zůstává snad největším kamenem úrazu této hry. Nastavování chování doktorů je bohužel sotva polovičaté, takže se často doktoři nesystematicky procházejí po oddělení, kde pacientům měří teplotu, než aby se věnovali pacientovi, který před chvíli zkolaboval a potřebuje urgentně operaci hrudníku.

Bugy v této hře taky nejsou zrovna zázrak. Když vám sanitkou přijede kolabující pacient a nikdo k němu nejde z důvodu, že se doktor právě zasekl ve dveřích od výtahu nebo za stolem, tak to na hratelnosti značně ubírá. Zvlášť, když je ve hře takových to problémů za hodinu často desítky. S rostoucí nemocnicí navíc opravdu nestíháte sledovat každé oddělení a hra postrádá jakýkoliv systém oznamování, že doktor třeba nemá k pacientovi cestu. Mluvím samozřejmě nejen o případě, kdy má a jde o bug, takže by to nebylo technicky těžké naprogramovat a my můžeme jen doufat, že s plynoucím časem budou do hry jen přibývat funkce jako je tato.

Project Hospital

Toto jsou asi jediné dvě zásadní věci, které se dají hře vytknout. Hra jistě nabízí spoustu nových systémů a mechanismů, které jsme ještě neviděli, a rozhodně by mohly být inspirací pro nově vznikající hry. Příkladem je systém, kde můžete vzít kritického nebo jen oblíbeného pacienta do své péče a plně o jeho léčbě sám rozhodovat. Jinak zůstává naštěstí i možnost, aby za vás doktor řešil vše automaticky.

Sečteno a podtrženo:

Za předpokladu, že tyto chyby studio opraví se jedná o precizní kousek hry. Samotná kampaň zabaví na desítky hodin a sandbox mód je v této hře samozřejmostí. Za aktuálního technického stavu hry můžu doporučit zakoupení pouze o slevě pod 400kč. Bez počítání těchto napravitelných chyb bych samotnou hratelnost hodnotil 80% a jistotu, že vás hra vtáhne do chvílemi napínavé nemocniční atmosféry.

Podobné hry: