Star Trek Online – recenze hry

Ať už jste fanoušky galaktických stříleček nebo ne, téměř všichni znají vesmírná dobrodružství populárního fenoménu Star Trek, který se v polovině 60. letech dostal na televizní obrazovky.

Kapitán Kirk a jeho posádka z vesmírné lodi Enterprise prozkoumávala různá zákoutí vesmíru, bojovala s nepřáteli, a pomáhala uzavřít mír mezi těmi nejobávanějšími nepřáteli. Doba však pokročila a my, hráči, si můžeme užít vesmírná dobrodružství na vlastní kůži. Fanoušci Star Trek jistě znají téměř všechny počítačové hry na toto téma, ale nejznámější hrou Star Trek je hra zvaná Star Trek Online.

Star Trek Online 1

Jak již název vypovídá, jedná se o online hru, kterou můžete hrát buď sami nebo s přáteli. Ať už jste fanoušky vesmírného střílení, prozkoumávání mlhovin, anomálií či lodí a základen, nebo upřednostňujete prozkoumávání terénu a bojování s nepřáteli na povrchu planety, své si v této hře najde opravdu každý.

Jaký je vesmír ve hře Star Trek Online?

Svět hry Star Trek Online se odehrává ve 25. století, kdy hráč začíná v době 30 let po událostech, které se staly v celovečerním filmu Star Trek Nemesis. Vesmírná aliance zvaná jako „Spojená federace planet“ válčí s válečnickou rasou Klingonů a snaží se ukončit stávající válku.

Star Trek Online 2

Aby toho nebylo málo, na scénu se přidávají i Romulané, kteří si lížou rány po zničení jejich domovského světa Romulus, a kteří se snaží využít každé situace ve válce mezi Federací a Klingonů k vlastnímu prospěchu. Mezi tím ohrožuje celý vesmír rasa kybernetických Borgů, jejichž cílem je asimilovat do jejich společenstva cokoliv a kohokoliv, kdo jim stříží cestu. Svými enormními plavidly geometrických tvarů jsou nejsilnějšími a nejobávanějšími protivníky celého vesmíru.

Star Trek Online 6

Jak vlastně hráč začíná?

Začínající hráč si může vybrat mezi čtyřmi frakcemi. Federace je neznámější frakcí v celém vesmíru Star Trek, nicméně začátečník si může zvolit, že začne ve 25. století, nebo v dřívější době, 23. století, kdy většina vesmíru v kvadrantu Alfa byla neprozkoumána a hráč má možnost se setkat s posádkou z vůbec prvního seriálu Star Trek jako jsou třeba kapitán Kirk, Uhura či kormidelník Sulu a další. Pokud si hráč vybere, že bude hrát za Romulany, ocitne se na dočasné planetě přeživších Romulanů, a bude bojovat o přežití. Rasa válečníků Klingonů bojuje s Federací. Primárním úkolem nového hráče bude boj a válka. Klingoni jsou udatní válečníci a kdokoliv, kdo je podcení za to tvrdě zaplatí. Své tvrdě vyhrané bitvy nezapomenout řádně oslavit.

Už jste četli? Star Trek: Bridge Crew – recenze hry

Nově přidaná frakce Dominion usazuje nového hráče do děje, kdy se probudila obávaná rasa Hur‘q, které se bojí i ti nejobávanější klingonští válečníci, a zrovna začíná bitva na obranu jedné z klíčových planet Federace Bajoru. Dominion v této bitvě sice pomohl Federaci, ale na svých rukách má krvavé stopy a jistě drží něco pod pokličkou. Hráč má unikátní možnost zjistit, kdo je rasa Hur‘q, odkud pochází a kdo je zodpovědný za jejich probuzení.

Star Trek Online 3

Ať už si nováček zvolí jakoukoliv frakci, nejdříve projde poměrně snadným tutoriálem a včleněním do děje. Je nutné také poznamenat, že hráč se musí rozhodnout, jakou kariérní cestu bude následovat: taktického důstojníka, který bude ovládat bojové strategie a v boji bude mít navrch, inženýra, jenž se bude specializovat na inženýrské operace jako jsou přívody energie, oprava lodi či vychytralé hračky, co se dají využít v boji, nebo vědce, jehož hlavním cílem je například zesilování lodních štítů, léčení přátel či obrana proti nepřátelům za používání různých vědeckých přístrojů.

Star Trek Online 5

Bez práce nejsou koláče

Ačkoliv jsou nejnovější mise poměrně grafiky lépe zpracované oproti starším, jejich děj je téměř stejný – porazíte nepřátelé ve vesmíru, transportujete se na planetu, kde splníte nějaký úkol, opět bojujete a ke konci mise se boj ve vesmíru znova opakuje. Ve finále je tato hra především o bojování s nepřáteli a získávání nějakých těch odměn. Nastanou i chvíle, kdy máte pocit, že nejste jen válečník, ale i třeba diplomat či vědec. Jedna z věcí, které uvrhují špatné světlo na tuto hru je, že si musíte projít celou dějovou linií, abyste se mohli vylevelovat na maximum a zúčastnit se mnohem pokročilých a těžších bitev mezi NPC nebo ostatními hráči. Pokud máte v plánu hrát tuto hru delší dobu a zúčastnit se těchto těžkých misí a bitev, je nutné si také průběžně vylepšovat výzbroj a obranu, což přirozenou cestou nedokážete ani za měsíc každodenního hraní. Je v tomto případě hezky vidět, jak tvůrci hry mysleli na to, aby hráče udrželi hrát co nejdéle.

Star Trek Online 4

Není to dlouho, co se začal vysílat nový seriál Star Trek Discovery. Tvůrci této hry proto nespí na vavřínech a snaží se držet krok s nejnovějšími epizodami a dějem v nových Star Trek příbězích. Do hry jsou průběžně přidávány nové mise a hráč má možnost si vychutnat děj, který nenajde ani v různých epizodách, nicméně má však pocit, že byl u toho. Kdykoliv se slaví nějaký významný svátek, který je populární ve světě Star Treku, jako je třeba 5. dubna 2063, kdy se uskutečnil první let nadsvětelným pohonem, samotná hra ho s hráči slaví také.

A na závěr?

Tak jako každá hra, Star Trek Online má svá pozitiva i negativa. Průběžně se vylepšuje jak z pohledy grafiky, tak i misí a děje. Nejde proto o žádnou hru, která by byla vydána, nějakou dobu se na ní pracovalo a později by se s přidáváním novinek a vylepšení přestalo. Ani zdaleka to nejsou všechny přednosti a zápory, jež tato hra nabízí. Pokud si ale hráč chce prožívat dobrodružství, která ho v dějové linii čekají s loďmi, které zná z televizních seriálů a filmů Star Trek, bude ho to něco stát. Každý si v této hře najde své, i když to nebude fanoušek Star Treku, ale na to nejlepší si bude muset počkat, a ze začátku si bude muset projít poněkud nezáživnými a krátkými misemi, aby se uvrhl do děje a naučil se, jak se celá hra hraje. Tato hra je masivně hraná free-to-play, která nezastává a je čím dál tím více modernější a přístupnější.