Call of Duty: Modern Warfare Remastered recenze

Stará dobrá pecka v novém kabátu. I tak by se dal nazvat tento kousek, který je v podstatě Call of duty 4. I přes veškerou snahu vývojářů, je na hře poznat, že jde o starší kousek. I přesto však tato hra, původně z roku 2007, vypadá svěže a grafické zpracování je na vysoké úrovni.

Video

Po zapnutí hry a zhlédnutí uvítací obrazovky se dostaneme do hlavního menu, které je velmi strohé. Volba padá na tři varianty, kdy krom kampaně, máme na výběr ještě multiplayer nebo ukončení hry.

Call of Duty Modern Warfare Remastered recenze

Poté co si zvolíte kampaň, se již dostanete do tradičních možností jako je nová hra či pokračování v té uložené. Krom toho zde naleznete i kompletní nastavení jak grafiky, tak ovládání. Pro ty z vás, kdo máte doma již starší počítač, nezoufejte. Schválně jsem zkusil hru rozjet na svém starším laptopu s pouze dvoujádrovým procesorem a grafikou Radeon m530 s dvougigovou pamětí. Nebyl to sice žádný extra zážitek a v úvodu jsem byl upozorněn na slabý hardware, ale po snížení detailů a rozlišení, byla hra obstojně hratelná.

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

První mise se logicky odehrává na cvičebním táboře, kde se naučíte vše potřebné, co budete v dalších misích potřebovat. I zde jsem měl ze hry dvojí pocit. Zatímco jsem obdivoval, jak enormně se zlepšilo zobrazení techniky, prostředí a stínování, vadilo mi, že u toho musím koukat na postavy vypadající jako by úpravou téměř neprošly. Celkový pocit ze hry byl však vesměs pozitivní a hlavní plus je pro mě hratelnost a absence chyb, i když slaňování mi tedy nešlo a párkrát jsem se stihl zabít.

Call of Duty: Modern Warfare Remastered 2

Příběh hry samotné není nutné představovat, neboť každý fanda Call of duty ví, o čem čtvrtý díl byl, a stejně jako před lety, i zde se příběh vypráví pomocí nadřízených důstojníku, kteří postupně odkrývají děj. Takže se můžeme rovnou vrhnout na výsledky hraní. Když už jsem se dostal konečně do boje, začal teprve fičák a byl jsem místy rád, že vůbec stíhám. Hra mě však mile překvapila. Ovládání vás drží přesně jak má a i umělá inteligence ve hře není k zahození. Největší kaňkou tak pro mě je vyobrazení krve a drobné trhance, které však nejsou časté a jen stěží si jich v zápalu boje všimnete.

Call of Duty: Modern Warfare Remastered 3

Multiplayer

Ani multiplayer nedoznal krom grafiky a zvuku žádných změn, takže i zde pokračujeme v zaběhlých kolejích. Hra tak bude vyhovovat především staromódnějším hráčům, kteří rádi opatrnost či chytrost. Nenajdeme ani dvojité skoky, skluzy či snad šplhání po stěnách, jak tomu v dnešních multiplayer hrách bývá. Je to tak spíše pecka pro starší hráče, kteří vyrostli u playstationů první generace, než pro dnešní teenagery, kteří jsou zvyklí ve hrách dělat fyzicky nemožné věci a je pro ně normální, že když seskočí ze střechy domu, tak přežijí. To ale nic nemění na tom, že i tato sekce hry v podstatě vypadá stejně jako před lety.

Je trochu škoda, že si vývojáři vůbec nelámali hlavu se hrou jako takovou, ale zaměřili se jen na design a zvuk. Kapku oživení by si tato hra rozhodně zasloužila. Kvituji alespoň to, že mapy jsou opravdu veliké a důmyslné, takže o zábavu je postaráno.

Call of Duty: Modern Warfare Remastered 4

Shrnutí COD MW

Call od Duty: Modern Warfare Remastered je asi nejlepším remakem starší hry své doby. Bohužel je to taky vše, co nám Remastered dokáže přinést. Všechny herní prvky, mise, menu i vyprávění příběhů pomocí nadřízených důstojníku jsou přesnou kopií Call of Duty IV, jen v podstatně hezčím kabátu. To však neznamená, že není zábavná a určitě u ní jde strávit desítky hodin volného času. Za mě si hra zaslouží 75%, které má zejména za výrazně zlepšenou grafiku hry.