Gothic 2: Noc Havrana – recenze hry

Je slabý a mnohé zapomněl… ale je naživu! Vrátil se! Toto jsou jedny z prvních vět, které hráč při začátku hraní uslyší. Hlavní hrdina, Bezejmenný, je oživen a přiveden zpět po porážce arcidémona Spáče na konci prvního dílu Gothicu. Hned ze začátku je uveden do pravdy, která skrývá dvě nebezpečí. Skřeti společně s draky se snaží podmanit celý ostrov Khorinis a došlo k znesvěcení Adanosova chrámu v neznámé části ostrova.

Nutno uznat, že druhý díl překonal Gothic 1. Jen si to shrňme, vylepšený engine, propracovaný živoucí svět a celková atmosféra. Vývojáři z německé společnosti Piranha Bytes odvedli super práci. Proč? Pojďme si výše uvedené trochu rozepsat.

Gothic 2: Noc Havrana

Jednodušší grafika? Nemusí to být vždy na škodu!

Oproti Gothic 1 se grafika dočkala vylepšení. Je mnohem barevnější, propracovanější a celkově budí dojem oživení. Stromy se hýbou pod náporem větru, stíny mraků Vás doprovázejí při toulkách po ostrově Khorinis či déšť s hromy a blesky budí zlověstnou atmosféru ponurých a hustých lesů, které jsou plné banditů a příšer, z nichž mrchožrout či gobliní kostlivec jsou ti nejméně nebezpeční.

Je libo nůž, meč, či luk nebo magii?

Gothic 2: Noc Havrana 2

Ano, Gothic 2 obsahuje desítky a desítky zbraní. Jednoruční či obouruční meče, sekery. Pokud Vás šerm omrzí, máte možnost využít svého postřehu a schopností správného míření za pomoci luku či kuše. Luk i kuš zaměřuje na NPC či příšery automaticky, důležitá je však vzdálenost, na kterou je hrdina schopen zasáhnout cíl.

Toto se stejně jako u chladných zbraní, cvičí i trenérů a postupně nebudete mít problém se trefit. Ono se netrefit, když se na Vás řítí smečka skřetích psů, není příjemné. Posledním stylem boje je magie. Můžete se učit vodní nebo ohnivou magii. Dosáhnout však nejvyšších kruhů je obtížné a vyžaduje dlouhé putování hrou.

Příběh, hratelnost a slušná porce zábavy

Příběh navazuje tam, kde skončil první díl, tedy pro lepší pochopení je doporučeno si určitě zahrát i Gothic 1. Rozhodně Vás Gothic 2 vtáhne do děje a s rozšířením Noc Havrana naprosto. Dialogy jsou perfektně nadabovány, postavy se snad zapamatují, mají svůj charakter. Hra Vás však za ruku vodit nebude. Své postavení si musíte získat. Půjdete cestou boha Innose po stránce paladinů? Budete pobírat pravidelně žold jako žoldák nebo snad se budete chtít učit magii jako mág? Rozhodnutí je na Vás a zároveň je třeba kvůli určitému postupu ve hře se k jedné ze jmenovaných frakcí přidat. Každá frakce má své speciální úkoly. Úkoly jsou různé povahy a rozhodně zde nečekejte pouhé „najdi a zabij“ nebo „přines-odnes“. Budete se bavit, stále budete objevovat nová místa a nové postavy. Každá postava má svůj život a každá Vás vnímá jinak. Gothic 2 Noc Havrana je super RPG, byť již 18 let staré. Ale! Dodnes je Gothic sérií her s jednou z nejoddanějších komunit hráčů, kteří se k ní neustále vracejí a nedají na ní dopustit, vytváří plno modifikací včetně neoficiálních datadisků.

• + super příběh
  • + mnoho postav a příšer
  • + otevřený svět