Hogwarts Legacy recenze hry

Hogwarts Legacy je dlouhočekávanou novinku od společnosti Portkey Games. Marketingová propagace této zimní novinky jede na plné obrátky a hra vás tak zastihne všude, počínaje vaší oblíbenou video-platformou, přes autobusové zastávky a gameshopy.

Video ze hry

Vzhledem k tomu, že Porktey Games vlastní produkční společnost Warner Bros, která světu představila osmidílnou filmovou sérii Harry Potter, není se čemu divit. Herní studio se v minulosti zaměřovalo pouze na mobilní hry a augmented reality systémy, jako bylo „Harry Potter: Wizards Unite“, či „Harry Potter: Hogwarts Mystery“. Herní komunita tedy bedlivě očekávala, jak si novopečené studio poradí s plnohodnotnou hrou na PC a konzole. Jak se jim konečný produkt povedl?

Hogwarts Legacy recenze

Svou hratelností velmi připomíná staré hry od EA. Některé mechaniky, jako je létání na koštěti, jakoby byly přímo vytrhnuty z dnes již téměř dvacet let starých her. Téměř dvě dekády vývojářského progresu však posunuly tyto mechaniky rapidně dopředu a ve hře jsou tak vyšperkovány do své nejčistější a nejdokonalejší podoby.

Hogwarts Legacy hra

Jako někdo, kdo v mládí hrál všechny z původních titulů mohu sekundovat, že přestože kouzlící, či létací systém je tak velmi podobný původní sérii, jedná se o tu nejčistější podobu, kterou jsme zatím dostali. Lze předpokládat, že některé prvky hry, jako famfrpál budou v budoucnosti zahrnuty v rámci různých rozšíření a DLC (přece jen v roce 2023 je nemístné vydat hru jako hotový produkt). Během boje hra zejména na nejtěžší obtížnost může působit jako PG-13 Dark Souls, kdy se budete vyhýbat a uskakovat nepřátelským útokům a systematicky oslabovat jejich defenzivu.

Co chybí ve hře Hogwarts Legacy Harry Potter?

Sen o RPG ve světě Harryho Pottera byl něčím, co si herní komunita velmi dlouho přála. Hogwart’s Legacy ho plní zhruba na půl cesty – svět není plně otevřený ale pouze částečně, Avada Kedavra je osvojitelné, ale nikdo nad ním ani nepokrčí obočí, skill trees jsou spíše příchutí a příliš nedává smysl je investovat jiným způsobem, než za pomocí zakázaných kleteb. Povinná školní docházka je nepovinná a hodiny bývají často shrnuty do desetisekundové cutscene na jejímž závěru vám učitel pogratuluje a naučí vás nové kouzlo. Přestože bylo jasné, že prvním krokem AAA bude vyždímat nostalgii z možnosti být studentem v Bradavicích, hra by nabízela daleko signifikantnější volby, kdyby se odehrávala mimo nechvalně proslulou školu čar a kouzel.

Hogwarts Legacy hra 2

V příběhu máte minimální volby (často se po vzoru prvního Knighs of The Old Republic jedná jen o to, jestli budete altruistický Gandhi, nebo prskající misantrop) a ty, které se vám dostaví vám pouze vyslouží jeden aditivní komentář během dialogu. Příslušnost do jendé ze čtyř kolejí také nehraje významnou roli, neboť vaše postava je pro jednodušší hratelnost doučována mimo školní kurikulum. Do jisté míry problematický gear lze naštěstí vypnout a vaše postava tak nemusí vypadat, jako průměrný důchodce ve frontě na banány. Je důležité zmínit, že navzdory pofidérním touhám některých hráčů, se nejedná o GTA: San Hogwarts a nemáte tak možnost zapsat se do historie kouzelnického světa, jako druhý Čingischán, jenž by obohatil dějiny školy o nové válečné zločiny.

Politicky nekorektní mudlové

Hra není špatná, ale nečekejte žádnou revoluci. Váš sen tak nezklame, ani nesplní. V rámci recenze se nejde nevyhnout silikonovému pobouření, které vyvolala v hoi pollois a to zejména v zaoceánských kruzích. V současnosti je moderní nenávidět cokoliv, co je asociováno s J.K Rowlingovou.

Hogwarts Legacy hra 3

Možná jste zaznamenali Twitter threads o bojkotování hry, či videonávody na to, jak překrýt na vašem oblíbeném titulu jméno pomyslné autorky. Skřeti jsou údajně antisemičtí, domácí skřítové alegorií pro zotročení afroameričanů a transgender postavy pouze levným tokenismem.

Ano, transgender postavy. Portkey Games udělalo totiž tu největší chybu, kterou tváří v tvář Baalovi lze udělat – pokusili se být korektní a zavděčit se.

Hogwarts Legacy hra 4

Během tvorby postavy si tak nevolíte pohlaví a jeden či dva vaši spolužáci jsou na výměnném pobytu z Afriky. A v Prasinkách na vás čeká hospodská s hlasem o tři oktávy níž, než je zdrávo. Tyto jemné tahy štětce hru žádným způsobem nenarušují a nemusíte se bát, že by vám tak váš herní zážitek zkazily. Což asi mudlům nestačilo. Pokud hrajete hry pro to, abyste se pobavili a ne abyste dokázali světu svou morální superioritu je Hogwarts Legacy přesně pro vás.

Koupit hru na Heureka