NHL 21 – recenze hry

Je NHL 21 průlomové, nebo se jedná o další vydání, ve kterém se prakticky jenom aktualizovaly soupisky pro nadcházející sezónu? Právě na to se podíváme v dnešní recenzi.

Na titulním obalu se v letošním ročníku po několikaleté odmlce představil Alexandr Ovečkin a stejně jako u FIFY 21 dostala hra nový design přední strany obalu.

NHL 21 recenze

Hra vydaná 16. 10. 2020 na konzole PS4 a XBOX One slibovala hned několik novinek.  Ohledně hratelnosti to byli především – nové kličky (The Michigan, no-move deke,…), vylepšená umělá inteligence nebo lepší pohyb brankářů. Co se týče modů, tak velkou úpravou prošel mód Be a Pro. Kariéru budete moci začít v CHL, NHL nebo dokonce v Evropě. Vývojáři z EA do hry přidali několik desítek příběhových součástí, které ať už přímo nebo nepřímo ovlivňují hráče a jeho výkonnost. Úspěch v kariéře hráče řídí tři hlavní atributy – spoluhráči, management a sponzoři. Novým módem v této hře je HUT Rush, který má hráče motivovat k tomu, aby hráli nejenom efektivně, ale také stylově. Proto pokaždé, když vstřelíte gól, se jeho hodnota vynásobí tolika body, kterých dosáhnete ještě před tím, než gól vstřelíte. Mód CHL prošel také několika žádanými změnami. Nově režimy Ones, Threes, Drop-in a Clubs mají samostatné žebříčky a samostatný postup hrou.  Novinkou v EASHL je možnost tréninku před jednotlivými zápasy nebo klubové finále. Nově také budete moci nahlásit toxické spoluhráče v online zápasech.

NHL 21

Grafika

Grafická stránka hry není úplně na vysoké úrovni. Pokud byste měli možnost hrát tuto hru, aniž byste věděli, v jakém roce byla vytvořena, asi byste tipovali spíš rok 2015. Voskové masky bez výrazů opět ničí celkový dojem ze hry. Ano, EA má ke spoustě hráčům přidané jejich fotky, ale k čemu to vlastně je, když hráče podle obličeje nejste schopni poznat během hraní?

NHL 21 - 2

Hratelnost

Hratelnost se sice každým rokem nepatrně zlepšuje, ale ani toto vydání NHL se neobchází bez nějakých těch hrubek. Hra je na můj vkus stále neskutečně rychlá, puk neustále létá z jedné strany na druhou a střední pásmo jakoby ani neexistovalo. Hra má i po několika vydáních stejný engine, takže po nějaké době se naučíte sérii kombinací, které ve stejných nebo podobných situacích skoro vždycky vycházejí.

NHL 21 - 3

Hodnocení

Takže je vlastně NHL 21 přelomové? Vlastně ani ne. Přibylo několik zajímavých a užitečných updatů, ale EA ještě více vzdálila představy o hokejové simulaci a „opět“ nabízí recyklovaný obsah z několika minulých ročníků.