Posel smrti 1 – recenze hry

Posel smrti je výborná česká adventura z roku 2003. V hlavní roli se představí Samuel Gordon, mladý šlechtic z hradu Black Mirror, který se vrací po mnoha letech zpět na panství po podivné smrti svého dědečka Williama.

Nezdá se mu nezdá, že by šlo o sebevraždu, jak tvrdí místní policejní inspektor, ale o něco více. Může za to podivná kletba rodu Gordonů?

“ Minulost je odvráceným zrcadlem tvé duše“

Jako Samuel budete moci prozkoumat celý objekt hradu, přilehlé zahrady nebo třeba i stáje. Dostanete se i do vesnice Willowcreek sousedící s panstvím nebo třeba budete mít možnost prozkoumat pitevnu rodinného přítele a doktora Heinze Hermanna. A jaképak tajemství asi Hermann skrývá v uzamčeném kontejneru zastrčeném ve stínu svého domu? Vše není tak, jak se zdá.

Posel smrti 1

“ Z krve tvé krve povstanou další tvého jména, kteří ponesou mé prokletí. Následník tvůj získá pět duší pěti smrtelných, které přivedou mou zlobu zpět k životu. Nebude nikoho, kdo by mne zastavil“.

Rod Gordonů už od nepaměti sužuje zlá kletba, kterou seslal Mordred těsně před svou smrtí, než byl zabit svým bratrem Markusem. Celá hra nese prvky hororu a detektivního pátrání. Ve hře jde hodně o hledání různých předmětů a aktivaci a použití vhodných věcí. V neposlední řadě je nutné si promluvit s velkou spoustou lidí, ať už ve vesnici, na faře, nebo vám může dát dobrou radu třeba i blázen v místním sanatoriu Ashburry.

Posel smrti 1 - 2

Veliké plus má hra za to, že je kompletně nadabovaná česky a to velmi dobře. Postavy mají dobře vybrané dabéry. Velmi se mi líbí, že postavy se opravdu hýbou, když Samuel ukazuje fotku své babičce Victorii, tak opravdu vyndá fotku z kapsy a natáhne ruku, ve které jí drží. Příběh je velmi silný, dobře propracovaný s překvapivým závěrem. Je zde mnoho propracovaných postav. I grafika je na tu dobu poměrně dobrá.

Hru vydala česká společnost Unknown Identity, která stojí za rovněž úspěšnou adventurou Posel bohů (1998) a NI.BI.RU, Posel bohů (remaster 2005). S druhým a třetím dílem Posla smrti již tato společnost není spjata.