Star Trek Timelines – recenze hry

Pokud máte rádi Star Trek a ve svém volném čase dáváte přednost hraní her, kde ničíte lodě, plníte mise a sestavujete výsadky, videohra Star Trek Timelines je jedna z her, která vám toto dopřeje.

Kromě poutavých misí a objevování dalších zákoutí galaxie vám může také nabídnout dobré grafické zpracování, zvukový podklad, ale i pocit, že skutečně zachraňujete vesmír.

Star Trek Timelines

V celém vesmíru zavládl chaos. Časoprostorové kontinuum se roztrhlo a do aktuálního času vstupují všechny možné charaktery, které fanoušci Star Treku mohou nebo mohli vidět v seriálech nebo ve filmech, ale i postavy, které nebylo možné vidět na televizních obrazovkách. Vaším úkolem je znovu nastolit v galaxii řád a spojit se s frakcemi, se kterými byste za normálních okolností vedli dlouhé války.

Strhující, ale i nudné

Díky tomu, že některé mise a různé questy nesplníte během chvilky, ba i dne, získáváte tím pocit, že jste opravdovým kapitánem své lodi tak jako každý slavný velitel Hvězdné flotily. Ačkoliv je pravda, že tato vlastnost je na celé hře spíše záporná, já osobně ji beru jako pozitivní. Z tohoto důvodu je, nicméně, jasné, že hraní této videohry není na jeden den. Trvá i několik měsíců, než získáte vysoký level, kvalitní vybavení a postavy, které potřebujete k výsadkům, pokud si ovšem něco nekoupíte za reálné peníze.

Je pravda, že tvůrci by mohli více zapracovat na grafických efektech při explozích nepřátelských plavidel, a rovněž by se mi zamyslet nad přidáním více misí, které se budou týkat systémů, které hráč může navštívit, ale nic v nich nenajde. Kromě toho, že zde může pozorovat vesmírné jevy.

Většinu času strávíte vylepšováním schopností postav a vytváření předmětů, které jsou pro ně klíčové. Různé díly pro tvorbu předmětů získáte jako odměnu při splnění jednotlivých misí. Tyto mise, které většinou tvoří vesmírné bitky musíte neustále opakovat, abyste jednotlivou postavu vylepšili na maximum, a zvýšili její potenciál. Z osobní zkušenosti mohu prohlásit, že ze začátku je tato aktivita záživná, ale pokud ji děláte minimálně měsíc, stává se z toho stereotypní činnost, a přestane vás to bavit.

Recenze: Star Trek: Bridge Crew

Co se týče výsadkových misí, zde volíte své postavy, které vylepšujete. Čím vyšší level – tím lepší. Zároveň vybíráte takové lidi, kteří odpovídají požadovaným vlastnostem, aby mise měla úspěch. Pokud máte například 50 postav, je velice těžké mezi nimi vybírat na základě vhodných aspektů, nicméně oceňuji to, že nejlepší postavy, které by potencionálně mohli v misi uspět jsou vždy v seznamu úplně nahoře.

Star Trek Timelines

Víc lodí, větší flotila

Pokud jde o samotné lodě, i ty nezískáte plně vylevelované. Musíte shromažďovat tzv. „schémata“, která postupně zvýší jejich potenciál na maximální level, tedy desátý. Každá legendární loď má svá pro i proti. Pro každé plavidlo musíte vybrat posádku, která zaujme jednotlivá stanoviště, co vám budou poskytovat podporu při bitvách. Například pokud je na stanovišti plně vylevelovaná nejznámější záporná postava z celého Star Treku, Khan Noonien Singh, zvýší se vám šance na kritický zásah na nepřátelskou loď. Tuto schopnost zejména oceníte při střílečkách mezi hráči, tedy PvP.

Star Trek Timelines 2

Tečka na závěr

Na závěr bych rád dodal, že tuto hru si můžete zdarma zahrát jak na počítači prostřednictvím herního portálu Steam, tak i na mobilu s operačním systémem Android nebo iOS.

Jak jsem již naznačil, tato videohra není vhodná pro hráče, kteří jsou netrpěliví a chtějí mít vše hned.

Ze začátku se jeví zajímavě a naprosto vás vtáhne do děje, ale postupem času vás zcela jistě omrzí díky tomu, že stále dokola bojujete se stejnými nepřáteli, nebo omšele vylepšujete schopnosti postav. Star Trek Timelines je vhodná hra k zabití volného času.