Ghost of Tsushima – recenze hry

Píše se rok 1274, japonský ostrov Tsushima zasáhlo masové krveprolití. Mongolská vojska zaútočila v značné převaze, přemohla samurajské bojovníky a převzala moc. Jako zázrakem zvládl bitvu přežít Jin Sakai, mladý samuraj, který je hlavním hrdinou celého příběhu. Jeho úkolem je postavit se nepřátelské invazi, osvobodit ostrov a zachránit svého strýce ze zajetí mongolského vůdce.

Ghost of Tsushima recenze

Aby Jin Sakai zvládl zachránit ostrov před Mongoly, bude muset zapomenout na samurajské zásady a kodex. Právě přísné dodržování kodexu je pro válečníky země vycházejícího slunce příznačné. Každý pravý Samuraj vede řádný život, bojuje čestným způsobem a ke svému protivníkovi se vždy staví tváří v tvář. Jin bude muset na své cestě uzavřít nečekaná spojenectví, seskupit odboj a při boji odložit veškerou čest.

Ghost of Tsushima

Jin Sakai jako hrdina z Kurosawových filmů

Hra vám nabízí tři hlavní módy. Zvolit si můžete mezi klasickou verzí s anglickým dabingem, japonským dabingem s českým překladem nebo módem Kurosawa. Ten je jedinečný především černobílým režimem, který zaručí pocit a atmosféru jako z původních samurajských filmů legendárního japonského režiséra Akiry Kurosawy.

Nepřekonatelná grafika

Ghost of Tsushima nabízí hráčům otevřený a velmi propracovaný svět. Tvůrci si na grafice dali zvlášť záležet, dechberoucí a úchvatné scenérie vás doslova pohltí. Souostroví Cušima tvoří tři oblasti, které máte za úkol prozkoumat. K dispozici nebudete mít žádnou zmenšenou mapu, která by usnadnila orientaci v otevřeném světě. Velmi rychle se naučíte následovat vítr, ten ukazuje, jakým směrem se máte vydat. Ptáci vás dovedou na zajímavá místa a lišky ke svatyním Inari. Dalším orientačním prvkem jsou stopy koních kopyt, bot nebo mrtvá těla Mongolů, podle kterých snadno vystopujete nepřítele. Ve hře dokážete změnit i počasí, stačí pouze zahrát na flétnu.

Ghost of Tsushima 3

Od čestného boje k barbarství

Mezi samurajské zásady patří neodmyslitelně poctivý způsob boje. Aby Jin zvládl odvrátit mongolskou invazi, vzdá se samurajského kodexu a převezme méně ctnostné bojové techniky. Nic netušící nepřátelé přepadne zezadu a bez povšimnutí zvládne zlikvidovat celou skupinku Mongolů. Do cesty se mu postaví lučištníci, štítonoši, šermíři a pořádně velcí bojovníci s palicemi. Všechny zvládne zneškodnit, avšak na každého z nich platí jiný typ bojového postoje. Hlavní zbraní je samurajská katana, další silnější zbraně získáte plněním vedlejších questů mimo hlavní dějovou linii hry.

Ghost of Tsushima: Director’s cut

Zhruba po roce od vydání prvního dílu GoT, který bezesporu patří mezi ty nejpovedenější hry platformy PlayStation, přichází Sucker Punch s vylepšenou režisérskou verzí. Ta nabídne nová dobrodružství, ostrovy, příběhy, zkrátka nový upgreade, před kterým si i vývojáři z Ubisoftu můžou utřít nos.

Ghost of Tsushima 2

Minulost šlape na paty a nový ostrov Iki

Nová verze hry přináší k prozkoumání ostrov Iki, kde na Jina čeká mnoho úkolů. Bude se muset vypořádat s bandity, nepřátelskými skupinkami, které samurajské bojovníky nemají zrovna dvakrát v oblibě a s Mongoly, kteří se snaží získat ostrov pod svoji kontrolu. Jin se zároveň musí postavit minulosti, ta ho na novém ostrově zdárně dohání. Zemřel zde jeho otec a on si jeho smrt dává za vinu. Minulost prožíváme společně s hlavním hrdinou, celý příběh prolínají osobní vzpomínky, které doplňují dějovou linii. Samotný ostrov je překrásný a doslova úchvatný. Skrývá posvátná místa a nabídne kouzelné scenérie.

Ghost of Tsushima 4

Na závěr

Zpracování světa Ghost of Tsushima patří mezi ty nejlepší, které jste ve světě her mohli doposud vidět. Dokonalá hra barev, světla a stínu se postará o nezapomenutelný herní zážitek. Vývojáři ze Sucker Punch kladli velký důraz na japonské reálie a nutno podotknout, že se jim podařilo vytěžit opravdu maximum. Po celém světě se prodalo šest a půl miliónů kopií, hra vyhrála hned několik ocenění a zásluhou se stala světovou herní senzací a předčila tak titul The Last of Us 2.

Datum vydání: 17. července 2020

Vývojář: Sucker Punch

Vydavatel: Sony Interactive Entertainment