Call of Duty: WWII beta a první dojmy

Již vcelku dlouho se hráčská komunita kolem proslulé herní série Call of Duty, přejedená moderními tituly, snaží přesvědčit vydavatele z Activision, aby se vrátili zpět ke kořenům. Toto přání na konec bylo vyslyšeno a tak se můžeme podívat na první díl po takřka devíti letech, který nás zavede na bojiště druhé světové války.

Call of Duty: WW2 – zbraně, perky, vychytávky

Už při samotném výběru s čím chcete hrát, narazíte na první změny. Zmizel Pick 10 systém, který přisoudil každému kusu výstroje počet bodů, a pokud jste se vešli do oné desítky, mohli jste si do boje vzít, co jste chtěli. Zdá se to tedy být jako krok zpět, když se tato možnost s novým titulem omezí na standardní výběr primární a sekundární zbraně plus jednoho gadgetu. Tím bude pro drtivou většinu hráčů prostě standardní granát. Perky se transformovali do systému pěti divizí, která každá nabízí, podle typu zbraně, různé bonusy. Jako bonus si ke každému loadoutu můžete přidat jednu stužku, která vám zajistí další bonusy. Killstreaky již tradičně odměňované různými leteckými údery či radarem, který zobrazuje vaše protihráče na mapě, se dobře přizpůsobil reáliím druhé světové války. Zajímavými jsou hlavně plamenomet a molotovovův koktejl. Tyto ohnivé nástroje udělají z vašich nepřátel děsivou ječící žhavou kouli. Vrátily se ikonické zbraně prvních dílů a jaké srdce herního veterána nezaplesá při cinknutí pušky M1 Garand nebo při palbě MG-42, která připomíná trhání látky. Všechny zbraně jsou dokonale vymodelované a jejich zvuky pečlivě nahrané. Za pečlivost určitě palec nahoru.

Úžasný map design

Po multiúrovňových mapách minulých dílů, kde jste se mohli prohánět s „double jumpem“ a skoro až akrobaticky zabíjet své nepřátele, se Call of Duty WW2 vrací na zem. Gameplay je stále šíleně rychlý. Nečekejte však žádné reálné přestřelky. Občas si budete spíše připadat na laser game s reálnými zbraněmi. Samotný pocit z hraní je ale naprosto skvělý. Na mapách jsou vidět ruce jednotlivých vývojářů a každá vyhovuje jinému. Někdo se zamiluje do koridorového Pointe du Hoc plného zákopů a bunkrů Atlantického valu, někoho pohltí rozstřílené město Aachen, někdo se najde v Gibraltaru a Ardenském lese, které jsou plné starobylých zdí nabízejících přirozené střílny. U všech map ale platí, že jsou malé, rychlé a přispívají k hektickému hraní. A ještě jedna vychytávka vás nově čeká.

K tradičním režimům Team Deathmatch, Domination a Hardpoint se totiž přidává režim War.

To je vlastně takový krátký scénář, při kterém jedna strana brání a druhá útočí a obě mají různé úkoly na splnění. Připadá vám to jako nový Battlefield 1? Chyba lávky! War překvapí svou originalitou a skvěle snoubí rychlý herní styl minulých dílů s moderními trendy, které nutí vývojáře připravit pro hráče „něco extra“. Mapdesign hraje tomuto režimu skvěle do karet a po naučení postupů, které na tento režim „platí“ brzy oceníte jak jeho frenetičnost, tak i variabilitu.

Máme tedy něco nového nebo pouze klona starých dílů ochuzeného o moderní možnosti?

Odpověď na tuto otázku může být docela obtížná. Call of Duty: WWII přichází se staronovým prostředím, novými styly hraní, ale i s ověřenými postupy a některými kroky zpět. Příběhový trailer se tváří, že tentokrát nás nečeká pohádková cesta, ale že si s naším mladým hrdinou projdeme blátivou a krvavou cestu Evropou konce války. Multiplayer nám v betě ukázal, že dokáže být opravdu zábavný, ale pro některé příliš repetitivní. Malé mapy nám sice dodají rychlé hry plné akce, ale pro některé jsou opravdu příliš malé. Grafika zbraní i map lahodí oku i když někomu můžou mapy připadat jako příliš přeplácané.  Jenom vydání plné hry nám ukáže, na čem si stojíme. To se chystá na 3. listopad tak naostřete bodáky a vzhůru do boje.

Napište první komentář

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*