God of War Ragnarök recenze hry

Neopravuj, co není rozbité. Na tuto zásadu mnoho herních vývojářů často zapomíná a při vytváření nových dílů známých sérií se vrhají do zbytečných a často neúspěšných experimentů. Santa Monica Studio do této pasti při vytváření nejnovějšího pokračování série God of War naštěstí nespadlo. Právě naopak. Herní systémy a nápady z předešlého dílu pouze zdokonaluje a pozvedává na novou úroveň, takže výsledný zážitek působí ještě o něco lépe, než jeho předchůdce.

Video ze hry

God of War Ragnarök recenze

Soubojový systém zůstal od minule naštěstí téměř beze změn a je tak pořád stejně svižný a elegantní jako dříve. Dočkal se jen několika málo inovací v podobě nových útoků nebo možnosti nabití zbraní různými živly. To vše ovšem do již existujícího systému pouze dokonale zapadlo a nijak významně ho to neproměnilo.

Co už má na podobu boje o poznání větší vliv je kopí Draupnir. Tento nový přírůstek do Kratova arzenálu dokáže bez problémů konkurovat oběma již zavedeným zbraním a je dostatečně originální a odlišný na to, aby průchod hrou oživil a ozvláštnil. Skvělé je také to, že v žádné fázi hry se ani jedna ze zbraní neukazuje jako nejlepší a potřeba jejich střídání dodává soubojům stále svěží pocit.

Krvavé souboje jsou zase o něco zábavnější

Souboje kromě rychlosti reflexů kladou důraz na hledání těch správných strategií. Možnosti taktizování rozšířila nejen nová zbraň a útoky, ale také rozšířený strom dovedností pro Kratose i jeho společníky a mnohem početnější možnosti vylepšování a sestavování vybavení a zbraní. Ve většině případů proto existuje více než jen jedna cesta k vítězství.

God of War Ragnarök

Zpracování bojů je bezpochyby nejvýznamnější kvalitou celé hry, ale to samozřejmě není všechno, co budete během Ragnaröku dělat. Velkou roli hraje také průzkum.

Tolik obsahu, že nevíte, kam dříve

Prozkoumávání devíti světů nabízí takové množství vedlejších úkolů, výzev a hádanek, že je často až překvapivě snadné na několik hodin úplně opustit hlavní příběh a naplno se ponořit do některé z osobitých a zvláštních říší.

Je pravda, že ne všechny světy jsou si v tomto případě rovny, některé z nich totiž lze procházet jen v rámci určitých příběhových misí a nebo jsou vyčleněny pro jediný konkrétní účel, například slouží jako aréna nebo pro zobrazování sběratelských předmětů. I tak se ale jedná o obrovský skok od minulého dílu a ta místa, která se ve hře objevují, více než vynahradí některé méně rozvinuté lokace.

God of War Ragnarök 2

Jen samotná hlavní příběhová linka zabere průměrně kolem 30 hodin, ale pokud se rozhodnete získat platinovou trofej a vymáčknout ze hry maximum, potenciální čas hraní se až zdvojnásobí. A v případě, že to vše budete chtít absolvovat na nejtěžší obtížnost, která je mimochodem únosná jen díky neskutečně rychlému načítání PS5, tak se můžete vyšplhat až ke stovce zábavných, i když v případě obtížnosti Dej mi God of War lehce masochistických, hodin hraní.

Příběh plný zvratů vás okamžitě vtáhne

Celý děj hry je opět prezentován jediným nepřerušeným záběrem kamery, což působí i napodruhé stejně nově a silně, jako poprvé. Tento úhel pohledu dodává příběhu na opravdovosti a blízkosti, jako byste byli skutečně přítomní u událostí, které se vám odehrávají před očima.

God of War Ragnarök je jasnou ukázkou, jak vytvořit perfektní pokračování

Nemohu a ani nechci prozrazovat o příběhu o moc více, protože je nejlepší ho prožít naslepo bez jakýchkoliv spoilerů. Jde ale o velice silnou jízdu, která hráče dokáže nejednou překvapit a udržuje velice zajímavou a emotivní linii i přes desítky hodin hraní.

I mistr tesař se někdy utne

Je asi jasné, že ne úplně každá část hry je naprosto bez vady. I když byly některé problémy z předchozího dílu odstraněny, například opakující se jednotvární bossové, místo nich vyvstaly jiné drobné nepříjemnosti. Tou největší z nich jsou části hry, kdy hráč převezme kontrolu nad Atreem. Jeho sekce jsou pro sérii určitě něčím novým a zpočátku i zajímavým, ale postupem času se z občasného chvilkového rozptýlení stanou zdlouhavé a otravné výpravy, u kterých si budete přát, aby co nejdříve skončily a vy jste se mohli konečně vrátit ke „skutečnému“ hraní.

God of War Ragnarök 3

Pokud rádi řešíte hádanky vlastním tempem, pravděpodobně také neoceníte to, že ostatní postavy často naznačují nebo přímo prozrazují řešení hlavolamů ještě předtím, než si je vůbec stihnete prohlédnout.

Možná by se u hry našlo ještě pár dalších nepodstatných vad na kráse, ale ty dokáží celkový výborný dojem jen velice těžko změnit.

Hodnocení

God of War Ragnarök musel navázat na titul, který se v roce svého vydání stal Hrou roku a dodnes patří mezi nejlepší herní počiny poslední doby. I když před sebou neměl lehký úkol, Ragnarök se role zázračného dítěte zhostil výborně a výsledkem je především zábavná a poutavá hra, která si právem zasloužila jak veškerou chválu, tak řadu ocenění.

Koupit hru na Heureka