DiRT 5 – recenze hry

Prakticky jediná závodní hra pro PS5 je v současné době arkádový počin od Codemasters – DiRT 5. Po realistické simulaci DiRT 2.0 přišlo herní studio s arkádovou verzí hry a nutno podotknout, že se tyto závody skutečně povedly.

Dirt 5 recenze

V DiRT 5 máte proti sobě vždy celou plejádu soupeřů. Ať už jedete závod z bodu A do bodu B nebo zvolíte rallycross. To samo o sobě jen podtrhává arkádovost těchto nových závodů. Najdou se ale i výjimky, kdy jste na trati sami. Jedná se o závody „rally akrobacie“ Gymkhana nebo „Pathfinder“, kde překonáváte obtížnou trať ve snaze dojet do cíle ve stanoveném časovém limitu.

Dirt 5 hra

Haptická odezva

Vzhledem k tomu, že se jedná o arkádovou hru, nemá cenu vytahovat volant. A protože je tato hra dostupná také pro nové next-gen konzole s haptickou odezvou, byl by to doslova hřích. Tvůrci si dali na haptické odezvě vcelku záležet. Když přidáváte plyn, brzdíte nebo přejíždíte jednotlivé povrchy, haptická odezva zafunguje na jedničku. A to posouvá celý herní zážitek úplně jiným směrem.

Dirt 5 hra 2

Časté změny počasí

Protože se jedná o jednu z prvních her na nové konzole, bylo jasné, že budou chtít tvůrci vyzkoušet co nejvíce nových věcí. V každém závodě se vám proto mění počasí doslova z vteřiny na vteřinu. V některých závodech pak den přechází v noc. Jsou to skvělé efekty, které jen vyzdvihují možnosti haptické odezvy. Přidejte hezké okolí a máte o efekty postaráno.

Dirt 5 hra 3

Video z Playstation 5

Hra vyšla v lednu 2022 na PS Plus.

Velké množství vozidel

Na výběr máte také celou řadu různých vozidel. Na každý závod potřebujete jiné vozidlo. Vybírat můžete podle vzhledu, nebo podle jeho výkonu a stability. Pravdou je, že rozdíly mezi stabilitami jsou zde poměrně velké. Na to je třeba rozhodně myslet a vozidla vybírat podle toho. Na zledovatělém povrchu se totiž závodní automobily bez dobré stability nedají řídit a výhra v takovém závodě je pak prakticky vyloučená.

Doporučujeme další podobné recenze závodních her: