Heroes of Might and Magic VII – recenze hry

Herní série Heroes of Might and Magic, což bychom mohli přeložit jako hrdinové síly a magie, je v herním světě pojmem již od jeho počátků. Samo o sobě, to, že se jedná již o sedmý díl (nepočítaje řadu datadisků k jednotlivým hrám), ukazuje na vysokou oblibu této série mezi fanoušky.

Historie Heroes of Might and Magic

Pokud se podíváme do historie, všimneme si, že první díly, vydané společností 3DO se staly doslova legendami.

Vyniká mezi nimi zejména ten třetí, který je považován za jednu z nejlepších strategií vůbec.

Bohužel, prozatím znamenal tento díl vrchol celé série. Čtvrtý díl u příznivců zcela propadl, a po krachu společnosti 3DO se dalších dílů ujal Ubisoft. Nicméně ani ten nedokázal pátým a šestým dílem úspěch trojky překonat. Nyní je tady již sedmý díl.

heroes of might and magic 7
Hra může vzbudit u fanoušků, znalých další díly série, jisté rozpaky. Na jednu stranu je evidentní snaha vrátit se k úspěšným principům třetího dílu, a základní znaky hry jsou stejné jako u celé série, na druhou stranu, mnozí by jistě uvítali, kdyby se i grafika vrátila trochu zpět, nikoliv v kvalitě, ale ve formě. Bohužel, nepovedlo se to. Mnohým bude grafika velmi připomínat kombinaci předchozích dílů, čtvrtého, ale zejména pátého a šestého. To by až tak nevadilo, i když mnohý fanoušek nostalgicky zamáčkne slzu zklamání, ale kvalita grafiky a animací rozhodně neodpovídá tomu, že hra byla vydána na podzim roku 2015.

Princip hry Heroes might and magic vii

Samotný princip hry není potřeba rozvádět, je notoricky známý, a snadno pochopitelný i nováčkům. Sbíráte vojsko, zabíráte doly a obydlí na mapě, budujete svůj hrad, a bojujete proti ostatním soupeřům. V rámci hry pak můžete hrát scénáře, vést obyčejné války, nebo se pustit do kampaní, kterých je hned šest, za každou frakci jedna. Nicméně, přestože jsou zde patrné určité rysy návratu ke třetímu dílu, nechybí zde to, co bylo dobré v dalších dílech, jako jsou například správcové měst, nebo karavany. Ve hře funguje i klasický boj, kdy využíváte svých hrdinů i jednotek, tady prakticky není žádná větší změna oproti počátkům. Navíc, ani herní svět se během téměř dvaceti let vůbec nezměnil. Základní znaky série tedy zůstaly zachovány.

Kvalita, zpracování a čeština

Co však bohužel nezůstalo zachováno, je preciznost, s jakou byly vytvořeny první díly. Pokud v nich bylo těžké najít chyby, tak tady to problém není. Těmi menšími jsou nedostatky v animacích, pohybech a dalších úkonech, ovšem vyskytují se i velké systémové chyby, které způsobují padání hry. Navíc, někdy vyžaduje hra hodně velký výkon vašeho počítače, a pokud ho náhodou vás přístroj nemá, tak mohou tahy trvat velmi dlouho. A co může řadu z vás také rozhodit jsou hrubé chyby a překlepy v oficiálním českém překladu, navíc ne každá verze hry má k dispozici možnost přepnutí do angličtiny.

Stojí hra za to?

Celkově tedy hra, jakkoliv má slibný název a jakkoliv kolem sebe tvůrci šířili očekávání, nenaplňuje ani z poloviny to, co její fanoušci očekávali, a kromě příběhu, tradičně dobrého soundtracku a zachování základních znaků hry a doplnění o některé nové, které jsou velmi přínosné, obsahuje také plno chyb, překlepů a nedodělků, které její úroveň rapidně snižují. Dá se tedy konstatovat, že vrchol série, Heroes of Might and Magic III, včetně datadisků, zůstal stále nepřekonán, a je otázka, zda to vůbec někdo dokáže. Laťka je totiž opravdu vysoko.

Hru koupíte nejlevněji na Heureka.cz